اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ژئوگرید

واژه خاک مسلح، به مسلح کردن خاک به وسیله عناصر کششی نظیر میلگرد، تسمه های فولادی و یا ژئوسنتتیک ها اطلاق می شود. سازه های خاک مسلح MSE شامل موارد متعددی از قبیل دیوارهای حائل، پایه پل ها، دیوارهای ساحلی، خاکریزها و فونداسیون ها هستند که در این میان دیوارهای حائل خاک مسلح دارای بیشترین کاربرد هستند. به طور کلی اجزای اصلی دیوارهای خاک مسلح را می توان شامل سه بخش مجزا دانست.خاک مورد استفاده در دیوارهای خاک مسلح جز در موارد خاصی دانه ای است. به این منظور غالباً از مصالح درشت دانه با حداکثر 15 درصد ریز دانه استفاده می شود.

المان های مسلح کننده

مسلح کننده ها اغلب در دو نوع مختلف مسلح کننده های غیر کششی و مسلح کننده های کششی هستند. مسلح کننده های غیر کششی اغلب به صورت تسمه های فولادی آجدار و یا شبکه های سیمی جوش خورده هستند.منظور از غیر کششی بودن مسلح کننده این است که در مسلح کننده به علت سختی کششی زیاد، کشش قابل توجه ای ایجاد نمی شود.

این نوع مسلح کننده را در تمامی سازه های MSE می توان بکار برد، ولی اغلب در سازه های نظیر پایه پل ها که کنترل تغییر شکل ها مهم است بکار می رود. مسلح کننده های کششی یا ژئوسنتتیک ها اغلب شامل ژئوگریدها و ژئوتکستایل های بافته شده و بافته نشده هستند. این نوع مسلح کننده ها به علت سختی کمی که نسبت به مسلح کننده های فولادی دارد، تغییر شکل های زیادتری از خود نشان می دهند.

صفحات نما

پوشش وجه جلو دیوار یا پوسته اغلب شامل، بلوک های بتنی پیش ساخته، شبکه های سیمی و یا ژئوتکستایل است. المان های پوسته برای حفظ ظاهر توده خاک مسلح، جلوگیری از فرسایش خاک موجود بین مسلح کننده ها و ریزش خاک انتهایی بکار می روند و عضو سازه ای محسوب نشده و در پایداری دیوار خاک مسلح نقشی ندارند.به طور کلی مزیت دیوارهای خاک مسلح نسبت به دیوارهای معمولی به شرح زیر است.

از لحاظ اقتصادی به خصوص در ارتفاع های بیشتر از 12 متر بسیار با صرفه خواهند بود. شکل پذیری همسان با خاک نسبت به مصالح بتنی بسیار بهتر است، چرا که بتن از مصالح ترد بوده و ترک خوردگی مطرح است.ظرفیت استهلاک انرژی و نیرو که در خاک نسبت به سایر مصالح وجود دارد و در سازه های خاک مسلح به علت کنترل حرکت ذرات توسط تسمه ها، ظرفیت استهلاک بالاتری به چشم می خورد.

پایداری دیوارهای خاک مسلح به طور کلی شامل دو بخش پایداری داخلی و پایداری خارجی است. استفاده از ژئوگریدها در طراحی دیوارهای خاک مسلح مربوط به پایداری داخلی است. گسیختگی داخلی در دیوارهای خاک مسلح شامل موارد زیر است.

  • پاره شدگی مسلح کننده ها
  • بیرون کشیدگی مسلح کننده ها
  • لغزش یک لایه از توده خاک مسلح نسبت به لایه دیگر (لغزش داخلی)
  • گسیختگی اتصال مسلح کننده ها به پانل های نما
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>