اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاب خمشی

به دلیل عملکرد نامطلوب قاب های مهاربند همگرا در زلزله های شدید، تاکنون راهکارهای مختلفی برای بهبود این سیستم باربر ارائه شده است که می توان به استفاده از مهاربندهای کمانش تاب BRB به جای بادبندهای معمولی و همچنین اضافه کردن فیوز فولادی CSY جانبی به انتهای مهاربند، برای جذب انرژی وارده بر آن، اشاره کرد.

از آن جا که فیوز CSY به تازگی معرفی گشته است، بررسی عملکرد لرزه ای آن نیازمند تحقیقات بیشتری است. یکی از ابزارهای مهم جهت بررسی عملکرد لرزه ای یک سیستم، استفاده از تحلیل دینامیکی افزایشی برای ایجاد منحنی های شکنندگی سازه در سطوح عملکرد مختلف است.عملکرد مطلوب سازه های طراحی شده در برابر نیروهای وارده در طول عمر مفید آن از اهداف طراحی سازه ها است.

قاب های مهاربندی همگرا علیرغم ویژگی های مطلوبی نظیر دقت در طراحی و راحتی در اجرا، به دلیل کمانش بادبند تحت بارهای فشاری حاصل از زلزله های شدید، عملکرد مطلوبی از خود نشان نمی دهند. تا به حال راهکارهای متفاوتی برای بهبود عملکرد این سیستم ارائه شده که دو راهکار مهم آن شامل استفاده از مهاربند کمانش تاب به جای مهاربند معمولی و اضافه کردن فیوز فولادی تسلیم شونده به انتهای بادبند معمولی برای جذب انرژی وارده به بادبند و جلوگیری از کمانش آن است.

دو سیستم مهاربندی ذکر شده دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند. از آنجا که سیستم مهاربندی با فیوز CSY به تازگی ابداع و معرفی گشته است، بررسی عملکرد لرز ه ای آن نیازمند تحقیقات بیشتری است.برای این کار می توان به کمک نتایج حاصل از تحلیل های دینامیکی افزایشی IDA منحنی های شکنندگی سازه در سطوح مختلف را به دست آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>