اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

در طی دو دهه اخیر بازیافت بخشی از زندگی روزمره شده است و در حال حاضر بازیافت و استفاده مجدد روزنامه ها، بطری های پلاستیک و درهای آلومینیومی و سایر مواد، کار معمول و رایجی شده است. بازیافت مواد مرکب یک اتفاق جدید با کار قابل توجه است که تا نیمه سال 1980 شروع نشده بود. اگر چه با افزایش کاربرد تولیدات مواد مرکب به خصوص در صنعت اتومبیل و ساختمان، مقوله بازیافت از اهمیت ویژه ای بر خوردار شده است.

با افزایش مصرف مواد مرکب در بخش های مختلف صنعتی و ساختمان، نه تنها نباید مواد قراضه و زائد قطعات مواد مرکب را در زمین دفن کرد، بلکه برای داشتن محیطی بهتر بایستی مواد را دوباره بازیابی نمود. اخیراً در حالی که گام های کوچکی برای بازیابی الیاف و پلاستیک های مورد استفاده برداشته شده است اما در بسیاری از بخش ها زباله های مواد دفن می شوند. دولت ها و مصرف کنندگان از آلودگی محیطی ناشی از این مواد آگاهی پیدا کردند، از این رو مقررات سختی برای بازیافت زباله های کامپوزیتی وضع نموده اند.

بازیافت مواد مرکب

از جمله دلایل دیگر نیاز مبرم به بازیافت مواد مرکب، تولید روز افزون این مواد است، همانطور که در موارد مذکور اشاره شد باید برای مواد مرکبی که تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی اولیه ی خود را از دست می دهد، چاره ای اندیشید که بازیافت آنها می تواند یکی از روش های مقابله با پسماند این مواد باشد. همچنین گران قیمت بودن مواد مرکب می تواند یکی از دلایل عمده ی بازیافت این مواد باشد.

به هر حال راه های مختلفی برای از بین بردن زباله های جامد شهری و صنعتی وجود دارد، این زباله ها را می توان سوزاند یا مجدداً استفاده نمود. به نظر بعضی مردم بازیافت به معنی استفاده مجدد است، در حالی که روش هایی مانند سوزاندن نیز می تواند سودمند و مفید باشد، زیرا در طی فرایند بازیافت، انرژی یا محصولات جانبی تولید می شود.در حال حاضر در سراسر دنیا، بازیافت زباله های مواد مرکب، علاوه بر موارد مذکور در بخش های قبلی، به خاطر ویژگی های آن در حفظ منابع طبیعی و همچنین داشتن محیطی بهتر رو به افزایش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>