اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مرکب


تبدیل مواد مرکب زائد به موادی با خصوصیات یکسان با مواد اصلی

در این روش پسماند مواد مرکب را با مواد خام از همان جنس مخلوط کرده و پس از انجام فرایندهای لازم کلیه ی مواد حاصل به موادی با خصوصیات یکسان با مواد اصلی تبدیل می شوند که البته براثر استفاده ی مداوم از یک محصول ممکن است خواص ماده کاهش پیدا کند و لذا در برخی موارد دستیابی مجدد به موادی با ویژگی و خصوصیات اولیه امکان پذیر نیست.

تبدیل مواد مرکب زائد به موادی با خصوصیات نزدیک به مواد اصلی

در این روش همانند روش اول عمل می شود و مواد حاصل به موادی با خصوصیات نزدیک به مواد اصلی تبدیل می شود، میزان موفقیت آمیز بودن فرایند و پردازش ها در این دو روش منجر به تفکیک شیوه ها به روش های اول و دوم می شود.

تبدیل مواد مرکب زائد به مواد شیمیایی و سوخت

در این روش می توان به شکسته شدن پلیمرها و تبدیل آنها به واحدهای شیمیایی سازنده اشاره کرد، الیاف و پرکننده های به دست آمده در طی این فرایند می توانند مجدداً به عنوان ترکیبات مورد استفاده در تولید مواد مرکب مورد استفاده قرار گیرند.

تبدیل مواد مرکب زائد به انرژی

در این روش مواد زائد مرکب را از طریق سوزاندن و استفاده از انرژی های تولیدی در حین فرایند بازیابی می کنند. البته لازم به ذکر است در سوزاندن اگر فقط قصد از بین بردن مواد زائد و تبدیل آن به خاکستر نباشد و از انرژی به دست آمده استفاده شود، آنگاه یکی از روش های بازیافت اعمال شده است.تجزیه حرارتی یکی از روش های توسعه یافته بازیافت مواد مرکب است. این روش به عنوان شیوه دیگر جهت بازیافت مواد پلاستیکی به خصوص مواد ترموست بکارگیری می شود.

در این فرایند تجزیه حرارتی در غیاب اکسیژن صورت می گیرد و قسمت های مواد به مولکول های با وزن کم و همچنین محصولاتی شیمیایی به شکل مایع و گاز تبدیل می شوند. تجزیه حرارتی را می توان یک فرایند بازیافت از نوع سوم دانست که در آن پلیمر در اثر حرارت در دماهای بالا و در نبود اکسیژن تجزیه می شود. در مواد مرکب پلیمری تقویت شده با الیاف طی انجام این فرایند الیاف از پلیمرها جدا می شود و به عنوان پر کننده یا تقویت کننده مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

فرایند تجزیه حرارتی شامل خردکن (تبدیل مواد به قطعات کوچک تر)، محفظه واکنش، کوره، متراکم کننده و مخزن ذخیره است که آسیاب کرد.آسیاب کردن مواد مورد بازیافت، که می توان از آن به عنوان یک روش مکانیکی یاد کرد، یک فرایند بازیافت ثانویه است که در آن زباله های مواد مرکب به روش هایی که در آینده به آنها اشاره خواهد شد، به اندازه مناسب خرد شده و مجدداً به عنوان پر کننده یا تقویت کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>