اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

مواد مرکب ترمو ست که به آن گرما سخت نیز می گویند، را بعد از سخت شدن و شکل گرفتن نمی توان ذوب و شکل دهی کرد. این مواد در طی سخت شدن (انجماد) زنجیره های مولکولی سه بعدی تشکیل می دهند که به آنها زنجیره های متقاطع گفته می شود. به دلیل وجود این زنجیره های متقاطع مولکول های مواد ترمو ست انعطاف پذیر نیستند و نمی توان آنها را دوباره ذوب و شکل دهی کرد. افزایش تعداد زنجیره های متقاطع، باعث سخت تر شدن و پایداری حرارتی مواد ترمو ست می شود.

در لاستیک ها و سایر الاستومرها، تراکم زنجیره های متقاطع بسیار کم است، بنابراین انعطاف پذیری بیشتری دارند. ترموست ها ممکن است در دمای بالا اندکی نرم شوند که بعضی مواقع از این ویژگی برای خم کردن سازه های لوله ای استفاده می شود. ترمو ست ها ذاتاً ترد و شکننده هستند و معمولاً به عنوان مواد پر کننده و تقویت کننده استفاده می شوند. ترمو ست ها دارای پایداری گرمایی و ابعادی بیشتر، سختی بهتر و مقاومت الکتریکی بالاتری هستند. همچنین این مواد مقاومت شیمیایی زیادی داشته و در برابر مواد حلال مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

روش های بازیافت مواد ترموست

بازیافت مواد زائد ترموست به دو طریق مکانیکی و حرارتی امکا ن پذیر است. در روش مکانیکی این مواد یا از طریق خرد کردن توسط دستگاه آسیاب به پودر و ذرات پرکننده تبدیل می شوند یا از این طریق الیاف آنها جداسازی شده و از آ ن به عنوان تقویت کننده های بالقوه استفاده می شود. از این محصولات به عنوان پر کننده در فرایند قالبگیری صفحه ای مرکب SMC قالبگیری حجمی و بتن مسلح شده استفاده می شود.روش حرارتی را می توان به دو زیر شاخه تقسیم کرد:

  • سوزاندن
  • تجزیه حرارتی

در روش سوزاندن اگر مقصود از بین رفتن و خاکستر شدن نباشد و استفاده از انرژی حرارتی و مواد باقی مانده هدف باشد آنگاه از آن به عنوان یکی از روش های بازیافت یاد می شود. در بازیافت مواد مرکب زائد ترموست از طریق تجزیه حرارتی، طی یک فرایند شیمیایی، تقویت کننده ها و پرکننده ها محصولات ما هستند.

معرفی مواد SMC

این مواد صفحه ای از کامپوزیت های آماده برای قالبگیری است. به منظور کاهش قیمت نهایی، افزایش پایداری ابعادی و کاهش انقباض در طی قالبگیری، پر کننده هایی به آنها اضافه می شود.SMC یک فناوری کم هزینه است و برای تولید انبوه با حجم زیاد مواد مرکب با استحکام متوسط استفاده می شود. در حال حا ضر این مواد به دلیل هزینه کم و قابلیت تولید انبوه بر بازار صنایع خودروسازی غلبه پیداکرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>