اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

شمع ها معمولاً به صورت گروهی استفاده می شوند ولی در بعضی موارد با توجه به نوع خاک، فاصله شمع ها از یکدیگر، صلبیت و ضخامت سرشمع، عملکرد آنها به صورت شمع منفرد است. شمع ها بر اساس زاویه نصبشان به دو دسته شمع های قائم و مایل تقسیم می شوند. شمع مایل یکی از موضوعات مورد بحث در حیطه مهندسی پی سازی است که نظرات متفاوتی در مورد آن وجود دارد.

دانشمندان تحقیقات اندکی بر روی رفتارشمع های مایل انجام داده اند و نتایج ارائه شده در پار ای موارد با هم در متناقض هستند. استفاده از شمع های مایل یکی از روش های کاهش تغییر مکان جانبی گروه های شمع تحت اثر بارهای جانبی است. تحت اثر بارهای قائم و جانبی، رفتار شمع های مایل و شمع های قائم متفاوت است.

لذا تعمیم رفتار شمع های قائم به شمع های مایل و نیز تئوری یکسان بودن مکانیزم گسیختگی خاک اطراف این دو نوع شمع مبنای علمی ندارد و فقط به دلیل ناشناخته بودن رفتار شمع های مایل این تعمیم صورت می پذیرد. در نتیجه مقایسه شمع های مایل و قائم تحت اثر بارهای محوری و جانبی از موضوعات مهمی است که می تواند به شناخت بیشتر رفتار شمع های مایل و طراحی بهینه در محیط های حرفه ا ی توسط مهندسان کمک کند.

شمع های مایل منفرد

شمع های مایل بسته به نوع گسیختگی خاک اطرافشان به دو دسته شمع های مایل مثبت (لغزش گوه گسیختگی به سمت بالای شمع) و شمع هایی مایل منفی (لغزش گوه گسیختگی به سمت پایین شمع) تقسیم می شوند. از شمع های مایل منفی به دلیل مقاومت بالا در مقابل بارهای جانبی استاتیکی و سیکلیک به طور گسترده استفاده می شود.

بررسی رفتار شمع های مایل تحت اثر بارهای جانبی استاتیکی و سیکلیک یک مسأله اندرکنش خاک -سازه است که از پیچیدگی خاصی برخوردار است.مقاومت شمع های مایل منفی تحت اثر بارهای جانبی بیشتر از مقاومت شمع های مایل مثبت است. تغییر مکان جانبی شمع های مایل به زاویه شمع تمایل آنها بستگی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>