اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

خاک های مسئله دار، خاک هایی هستند که در پروژه های عمرانی مشکلات فنی و مهندسی زیادی از قبیل ریزش یا ترک خوردگی ساختمان ها، نشست ناهمگون ساختمان، بالا آمدن سطح آب زیرزمینی که در نقاط پست می تواند به دلیل ایجاد تورم ساختگاه، مشکلاتی برای پی ساختمان ها به وجود آورد را به همراه دارند. روانگرایی خاک در هنگام وقوع زلزله و استقرار شهرک ها بر روی خاک های مسأله دار و مشکلات فراوان دیگری از این قبیل، اطلاع از خصوصیات زمین شناسی و ژئوتکنیکی محل انجام پروژه را امری اجتناب ناپذیر می سازد.

در سال های اخیر، رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای تهیه مسکن و توسعه صنعت ساختمان، با توجه به ساخت و ساز در شهرهای بزرگ، بدون رعایت مسائل زمین شناسی و ژئوتکنیکی، مشکلات فنی و مهندسی زیادی را به همراه داشته که یکی از مهم ترین آنها خاک های مسئله دار است.بهسازی خاک، در تمامی مسائل مهندسی خاک و به خصوص در شرایط ضعیف بودن آن مطرح است. این عمل به منظور اصلاح کاربرد مهندسی خاک برای دستیابی به اهداف مختلف انجام می شود. انتخاب روش بهسازی خاک به صورت طبقه بندی شده، امر مشکلی است.

روش های بهسازی متعددی جهت خاک زیر پی از جمله عبور از اثر های خاک ضعیف با استفاده از پی های عمیق، برداشت خاک ضعیف و جایگزینی با مصالح پر کننده مهندسی و بهسازی خواص خاک در محل وجود دارد. انتخاب روش های بهسازی بستگی به عوامل متعدد ی از جمله نوع خاک، درصد ریزدانه (لایو مقدار ر س)، مساحت و عمق بهسازی، مقاومت و تراکم پذیری خاک مورد نظر، ضوابط نشست، دسترسی به مهارت های فنی، نوع تجهیزات، مصالح و هزینه بهسازی دارد.

اهداف متفاوتی برای بهسازی خاک وجود دارند. از جمله می توان به افزایش ظرفیت باربری، افزایش پایداری شیب و کاهش نشست پی برا ی خاک های دانه ریز و درشت اشاره نمود. مکانیسم های مرتبط با بهسازی خواص خاکهای رسی شامل تحکیم خاک رس با انجام پیش بارگذاری، اجرای ستون های سیمان - خاک یا آهک - خاک یا هر دو مصالح است.

مکانیسم های مرتبط با خاک های ماسه ای رس دار، شامل تراکم دینامیکی با ا ستفاده از ضربه زدن به سطح خاک، لرزاندن و جابه جایی خاک مورد نظر با استفاده از ستون شنی جایگزینی، جابه جایی مواد حفاری شده از طریق تزریق تراکمی، استفاده از مصالح چسبنده و تزریق سیمان فوق ریز و ایجاد ستون با استفاده از مخلوط خاک با آهک است. بهسازی مشخصات مقا ومتی خاک به منظور کاهش خطرات آتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نظر به استحصال آسان و قیمت پایین مواد افزودنی نظیر آهک، استفاده از این مواد در بهسازی مشخصات رفتاری خاک های مسئله دار در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه برای تثبیت، به غیر از مواد تثبیت کننده سنتی، از تثبیت کننده هایی در ابعاد نانو نیز استفاده می شود. با توجه به این که در ایران یکی از مشکلات تثبیت خاک ها برای پروژ ه های بزرگ، خصوصاً ساخت و ساز، خاک مساله دار رسی است، با استفاده از تکنولوژی نانو نظیر مواد نانو پلیمر نیز می توان ویژگی های مهندسی این نوع خاک را تغییر داد. زیرا ماده نانو پلیمر باعث کاهش قدرت جذب آب، در خاک رس دار می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>