اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل اجرای فونداسیون کدام هستند؟
نحوه اجرای فونداسیون، به نوع آن بستگی دارد. با این وجود، اصول اجرای فونداسیون های مختلف مشابه یکدیگر هستند. در این بخش، به معرفی مراحل کلی اجرای فونداسیون ها می پردازیم.

فونداسیون3

گام اول: انتخاب محل ساخت:
در گام اول باید محل ساخت فونداسیون را انتخاب کرد. انتخاب محل ساخت با توجه به شرایط زمین و ویژگی های سازه مورد نظر صورت می گیرد. برخی از خاک ها استحکام کافی برای اجرای هر فونداسیونی را ندارند. بنابراین، پیش از انتخاب نوع فونداسیون، باید از وضعیت مناسب محل ساخت اطمینان حاصل کرد.

گام دوم: انتخاب نوع فونداسیون:
پس از انتخاب محل ساخت سازه و بررسی ویژگی های خاک منطقه، باید از بین فونداسیون های سطحی یا عمیق یکی را انتخاب کرد. در بخش های قبلی، راجع به انواع و ویژگی های این فونداسیون ها به طور کامل بحث کردیم.

گام سوم: مرزبندی محدوده فونداسیون:
در این گام، اندازه گیری محدوده محل ساخت سازه و تعیین مرزهای فونداسیون صورت می گیرد. این اندازه گیری ها برای اطمینان از انتخاب صحیح نوع فونداسیون و یا تغییر نوع آن ضروری هستند.

گام چهارم: گودبرداری و اجرای سازه نگهبان:
پس از اجرای گام های قبلی، سطح زمین با توجه به نوع و محدوده فونداسیون حفاری می شود. عمق حفاری به شرایط زمین و خصوصیات خاک آن بستگی دارد.

معمولا حفاری سطح زمین تا رسیدن به یک لایه محکم با ظرفیت باربری بالا ادامه می یابد. سپس، دیواره های گود با اجرای سازه نگهبان مناسب پایدار می شوند.

گام پنجم: اجرای فونداسیون:
گام های قبلی به عنوان عملیات آماده سازی انجام شده و پس از اتمام آن ها، اجرای فونداسیون شروع می شود. اجرای فونداسیون، به نیروی کار ماهر و تجهیزات مناسب نیاز دارد.

گام ششم: نهایی سازی و نگهداری از فونداسیون:
به دلیل اهمیت بالای فونداسیون در پایداری سازه، درزگیرها و مواد مختلف برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این بخش مهم مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال، پس از اجرای فونداسیون های بتنی، فضای خالی موجود در زمین حفاری شده توسط درزگیر پر می شود.

گام هفتم: ساخت دیوار نگهدارنده:
پیش شروع ساخت بخش های بالایی سازه (دیوارها، ستون ها و غیره)، دیوارهای نگهدارنده بر روی فونداسیون ساخته می شوند. این دیوارها اغلب برای فونداسیون های بتنی کاربرد دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>