اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

مصرف قیر در راهسازی متنوع و متفاوت است. انتخاب قیر صحیح برای شرایط گوناگون اجرایی و مصارف ناهمگون به کیفیت مصالح، شرایط جوی، اقلیمی، جغرافیایی، وسایل اجرای کار، نوع و میزان ترافیک بستگی دارد که در مشخصات فنی هر پروژه تعیین می‌شود.

قیر خالص تقریباً در همه نوع آسفا لت کاربرد دارد و برای اینکه بتواند راحت تر و بهتر با سنگدانه ها مخلوط شود بایستی به صورت روان باشد و چون قیر یک ماده ترمو پلاستیک است لذا ابتدایی ترین روش برای مایع نمودن آن حرارت دادن به قیر است، ولی در اغلب موارد برای مایع نمودن قیر به جای حرارت دادن آن را در حلال های نفتی مثل بنزین و نفت و گازوئیل حل می نمایند و یا پخش در آب به صورت ذرات (امولسیون قیر) مصرف می کنند.

به هر حال چه قیر به صورت محلول باشد و چه به صورت امولسیون برای آنکه بتواند خاصییت چسبندگی و انگمی خود را به دست آورد بایستی حلال های آن تبخیر شوند و سرعت تبخیر که بستگی به نوع حلال دارد متغیر است. گاهی نیز در قیر خالص از مواد افزودنی هم استفاده می شود مواد افزودنی باعث تغییر خواصی همچون روانی، چسبندگی، مقاومت در برابر اکسید شدن و یا تغییر در پارامتر های الاستیسیته قیر می شوند و در نتیجه کاربردهای بیشتری برای قیر فراهم می‌شود.

در آسفالت های سطحی از قیرآبه ها، قیرهای محلول و قیرهای خالص با کندروانی کم می توان استفاده کرد. قیر مناسب برای شرایط متفاوت جوی - ترافیکی و بر حسب نوع مصالح مصرفی، ویژگی های کلی زیر را دارد.

  • به اندازه کافی روان است و بعد از پخش، پوششی یکنواخت و همگن در سطح راه ایجاد می کند. به علاوه به اندازه کافی غلیظ است تا ضخامت این پوشش ثابت بماند و به تناسب شیب عرضی و طولی مسیر در سطح راه جاری نمی شود.
  • بعد از پخش، کندروانی لازم و کافی را برای اندود کردن یکنواخت سنگدانه هایی که روی آن پخش می شود، تامین می کند.
  • در صورت مصرف قیرهای محلول و یا قیرآبه ها، به ترتیب مواد حلال و یا آب آن در سرعت مناسب تصعید و تبخیر می شود تا چسبندگی لازم بین سنگدانه ها و قیر پخش شده تأمین شود.
  • بعد از تصعید مواد فرار و تکمیل عملیات تراکم، سنگدانه ها را در بستر قیری سطح راه فرو می نشاند و از حرکت و جابه جایی آنها در مقابل ترافیک جلوگیری می کند.
  • وقتی که به مقدار پیش بینی شده پخش می شود، در برابر تغییرات دمای محیط و شرایط ترافیکی محور، موجب قیرزدگی نمی شود و در سطح راه تغییر شکل به وجود نمی آید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>