اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

شتاب دهنده ها به طور عمده از نوع افزودنی های با عملکرد شیمیایی هستند و با تأثیر بر فرآیند آبگیری سیمان و ساختار محصولات آبگیری، این واکنش را تسریع می بخشند. آبگیری سیمان فرآیندی پیچیده است که در آن، ترکیبات مختلف سیمان علاوه بر واکنش با آب بر یکدیگر نیز اندرکنش دارند.

سیلیکات ها (C3S و C2S) و آلومینات ها (C3A و C4AF) بیشترین بخش سیمان را تشکیل می دهند.آلومینات­ ها با سرعت خیلی زیادتری نسبت به سیلیکات­ ها هیدراته می­ شوند. در واقع مشخصه­ های سفت­ شدن (از دست دادن روانی) و گیرش (جامد شدن) خمیر سیمان پرتلند تا حدود زیادی به وسیله واکنش­ های آبگیری آلومینات­ ها کنترل می­ شوند.

سیلیکات­ ها که حدود 75 درصد سیمان پرتلند معمولی را تشکیل می­ دهند. نقش اصلی را در تعیین مشخصه ­های سخت ­شدن (روند کسب مقاومت) به عهده دارند.واکنش های آبگیری سیلیکات ها و آلومینات ها اگرچه از نظر شیمیایی به دو شیوه جداگانه انجام می شوند ولی در عمل مستقل از هم نیستند و بر یکدیگر اندرکنش دارند.

برای مثال، تسریع واکنش آلومینات ها گرمای زیادی آزاد می کند که می تواند به تسریع واکنش سیلیکات ها منجر شود. برای درک مکانیزم واکنش شتاب دهنده ها، با یک فرض ساده انگارانه و برای سادگی می توان چنین انگاشت که در زمان شروع واکنش آبگیری، آلومینات ها بیشترین تأثیر را بر گیرش و رفتار سفت شدن و سیلیکات ها بیشترین تأثیر را بر سخت شدن و روند کسب مقاومت سیمان می گذارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>