اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زلزله

کشور ایران از جمله کشورهایی است که در اثر وقوع زلزله های متعدد، خسارت های مالی و جانی بسیاری دید ه است. تجربیات زلزله های گذشته نشان می دهد که ایران یکی از مناطق زلزله خیز جهان محسوب می شود. با توجه به رشد دانش مهندسی و تکامل آیین نامه های ساختمانی هر روز ضعف سازه های ساخته شده بر اساس آیین نامه های گذشته بیش از پیش آشکار می‌شود.

از این رو به کارگیری روشی مناسب به منظور بهبود وضعیت ساختمان های در دستور کار مهندسین عمران قرار می گیرد. امروزه مهاربندهای مقاوم در برابر کمانش با توجه به عملکرد لرزه ای و مزایای بسیار خوب از جمله ظر فیت جذب و استهلاک انرژی بالا و شکل پذیری زیاد نسبت به مهاربند های رایج، در حال گسترش است.

طراحی ساختمان های لرزه تاب

طراحی ساختمان های لرزه تاب طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. برخورد سنتی با طراحی ساختمان های مبتنی بر تامین سختی و مقاومت کا فی، جای خود را به برخورد مدرن که جذب و اتلاف انرژی در آن نقش تعیین کننده دارد، داده است. یکی از روش های تقویت و ا فزایش شکل پذیری سازه ها تقویت اتصالات آن است و این عمل مستلزم جداسازی اجزای غیر سازه ای از اجزای سازه ای که مسلماً نیاز به هزینه های بالایی دارد و باعث اختلاس در بهره برداری ساختمان می‌شود.

بخش عظیمی از ساختمان هایی که در حال بهره برداری است از نوع قاب خمشی فولادی است. بنا به تعریف قاب خمشی سیستم سازه ای است که در آن قاب، به طور همزمان در برابر بارهای ثقلی و جانبی مقاومت می کند و اتصال تیر به ستون در این نوع سازه ها از نوع گیر دار است. بنابراین تیرها، ستون ها و گره ها اتصال تیر به ستون نقش اساسی در باربری، شکل پذیری، استهلاک انرژی و سختی سازه خواهند داشت. قاب های خمشی بر اساس میزان تغییر شکل های پلاستیک که در زمان وقوع زلزله از خود نشان می دهند به سه رده شکل پذیری معمولی، متوسط و ویژه تقسیم بندی می شوند.

سیستم های نوین با به کارگیری جزئیات مناسب اتلاف کننده انرژی در سازه، مصالح مصر فی در سازه را به نحو قابل توجهی کاهش داده و علاوه بر توجیه اقتصادی مناسب، ر فتار سازه و معیار های نیز آن را بهبود می بخشد. ا فزودن مهاربندهای فولادی به عنوان یکی از راهکار هایی که ضمن ا فزایش سختی سازه، بهبود ر فتار لرزه ای و عدم اختلاس در کاربری سازه را به همراه دارد، معر فی شده است. در این میان استفاده از مهاربندهای کمانش ناپذیر BRB به دلیل ر فتار مناسب آن در برابر زلزله بیش از پیش مورد توجه قرار گر فته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>