اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

گسترش صنعت خودروسازی سبب شده تا وجود لاستیک های مستعمل به عنوان یکی از آلوده کننده های زیست محیطی در دهه های اخیر مورد توجه بسیاری از محققین قرار بگیرد. امکان دفع لاستیک های مستعمل در محیط زیست وجود ندارد زیرا تایر با سرعت بسیار کمی تجزیه می شود و آلودگی های بسیار زیادی تولید می کند. جدای از مشکلات زیست محیطی ایجاد کننده به علت عدم تجزیه، محیطی مناسب جهت رشد پشه ها را فراهم می کنند. بنابراین استفاده بهینه از این ضایعات به یک ضرورت در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی تبدیل شده است. این ضایعات را می توان در جهت بهبودی برخی از خواص مکانیکی بتن استفاده کرد.

بتن با پودر لاستیک و خورده لاستیک

در عصر حاضر، وجود مواد زاید حاصل از فرآیندهای مختلف فیزیکی و شیمیایی، یکی از معضلات مهم کشورهای صنعتی و در حال توسعه است. به طوری که تحقیقات وسیعی برای روش های بازیافت یا دفع آنها به حداقل رساندن آسیب های وارده به محیط زیست در حال اجرا است. در این راستا محققان ساختمان نیز همانند سایر صنایع تولیدی و بازیافت، در جهت استفاده این مواد زاید به پیشرفت هایی نائل شده اند. یکی از مورادی که به عنوان مواد غیر قابل بازیافت وارد محیط زیست می شود، لاستیک های مستعمل خودرو است.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد لاستیک های مستعمل از موادی تشکیل شده اند که به دلیل عدم تجزیه آنها در شرایط معمول، سبب ایجاد آلودگی های محیط زیست می شوند. یکی از راه های تجزیه آنها سوختن است. اما گاز حاصل از سوختن، آلودگی های زیادی به دنبال دارد. براساس تحقیقات مورد صورت گرفته، یکی از راه های حذف این مواد استفاده از آنها در بتن است.

در اغلب کشورهای جهان هر ساله مقادیر بسیاری زیادی تایر فرسوده دور انداخته می شوند. به طور مثال هر ساله در ایران بیش از 10 میلیون تایر فرسوده از دایره مصرف خارج می شود. عمدتاً ارزان ترین و ساده ترین راه تجزیه و متلاشی کردن تایرهای ضایعاتی، سوزاندن آنها است. بدین سبب آلودگی و دود زیادی که بدین طریق ایجاد می شود غیر قابل قبول بوده و قانون برخی از کشورها سوزاندن آنها را ممنوع کرده اند. با این وجود راه حل معمول دیگر، انبار کردن آنها در زمین های بایر است.

آن هم به طور غیر مستقیم، مشکلاتی مثل خطر آتش سوزی داشته و محل سکونت حشرات و حیوانات خواهد شد. بنابراین بازیافت تایرهای فرسوده جهت استفاده در بتن، راهکار مناسبی برای نیل به دو هدف، دفع مواد زاید و دستیابی به خواص مثبت در بتن است.همچنین با توجه به رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای مسکن و به تبع آن مصالح ساختمانی، بازیافت تایرهای فرسوده جهت استفاده در بتن و مصالح ساختمانی گامی موثر در این راستا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مهرداد قره خانی:
سلام من می‌خوام مشعلی که باسوحت پودر لاستیک کارمیکند را بخرم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>