اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

اضافه کردن خرده های لاستیک در بتن باعث بهبود برخی از خصوصیات مکانیکی و دینامیکی بتن از قبیل جذب انرژی بیشتر بتن، امکان تغییر شکل بهتر و مقاومت در برابر ترک خوردگی می شود.استفاده از لاستیک در بتن باعث بهبودی بسیاری از خصوصیات بتن از قبیل افزایش مقاومت در برابر صوت، حرارت نفوذ یون کلر، بارهای ضربه ای، سیکل ذوب و یخ، لغزش، سایش و ترک خوردگی می شود. همچنین این گونه بتن ها سبکتر، انعطاف پذیرتر و قابلیت جذب انرژی آنها بالا است.

با افزایش محتوای لاستیکی، مقاومت فشاری بتن به صورت سینماتیک کاهش می یابد. نکته قابل توجه دیگر این است که مقاومت فشاری در بتن، با افزودن درشت دانه لاستیکی بیش از ریز دانه لاستیکی کاهش می یابد.محققین سه دلیل برای کاهش مقاومت در مخلوط های بتنی حاوی لاستیک ارائه کرده اند:

  • از آنجا که دانه های لاستیکی قابلیت ارتجاعی بیشتری نسبت به خمیر سیمان محاط به آن دارند. در حین بار گذاری، ترک ها ابتدا در اطراف دانه های لاستیکی در مخلوط ایجاد می شوند که باعث شتاب دادن به گسیختگی ماتریس سیمان - لاستیک می شود.
  • به دلیل فقدان چسبندگی بین دانه های لاستیکی و خمیر سیمان، دانه های لاستیکی نرم را می توان به صورت حفره هایی در مخلوط بتن فرض کرد. این افزایش حفرات در بتن باعث کاهش در مقاومت می شود.
  • مقاومت بتن معمولی به میزان زیادی وابسته به نوع سنگدانه ها، دانسیته، ابعاد و سختی سنگ دانه ها است. از آنجا که سنگ دانه ها با دانه های لاستیکی جایگزین شده اند، کاهش در مقاومت فشاری طبیعی به نظر می رسد.

تحقیقات نشان می دهد که اگر دانه های لاستیکی سطح خشن تری داشته باشند یا پیش عمل آوری روی آنها انجام شود، چسبندگی بهتری بین آنها با مخلوط بتنی ایجاد می شود و بنابراین ممکن است منجر به ایجاد مقاومت فشاری بالاتری شود پیش عمل آوری می تواند از شستن دانه های لاستیکی با آب یا اسید یا غیره باشد.

بتن حاوی لاستیک ریز شده به علت ایجاد پل بین دو سطح شکسته شده از دو نیم شدن تحت شکست خمشی جلوگیری می کند.حجم لاستیک در مخلوط، خطر پوسته شدن ناگهانی بتن با مقاومت بالا را در دماهای زیاد کاهش می دهد. زیرا بخار آب از طریق مجراهایی که در اثر سوختن ذرات پلیمری ایجاد می شود، از بتن خارج شده، همچنین افزایش درصد لاستیک باعث کاهش عمق نفوذ دما در بتن می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>