اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاب خمشی

با بررسی ساختمان های آسیب دیده در زلزله مشاهده شد که این ساختمان های هدف ابتدایی آیین نامه های ساختمانی که جلوگیری از فرو ریزش کلی سازه است را تامین نموده اند. اما نکته قابل توجه آن بود که این سازه ها نتوانسته اند عملکرد مناسب مورد انتظار را فراهم نمایند و در بسیاری از موارد علی رغم کمتر بودن نیروی اعمالی بر سازه از نیروی طراحی، خسارات سازه ای قابل توجهی در ساختمان دیده می شد.

از ساختمان های با قاب خمشی فولادی انتظار می رود که با جاری شدن تیرها یا ستون ها عملکرد شکل پذیر مورد نظر را فراهم نمایند. این جاری شدن باید به شکل ایجاد مفصل پلاستیک در تیرها، تغییر شکل برشی در چشمه اتصال ستون یا ترکیبی از این دو مکانیسم حاصل شود.

در اثر خرابی پیشرونده گسیختگی ترد اتصالات در سطوح بسیار پایین تقاضای پلاستیک یا حتی در دامنه رفتار الاستیک شروع شده و این گسیختگی ترد بیشتر در محل جوش نفوذی کامل بین بال تحتانی تیر و بال ستون قابل مشاهده بود. اغلب با شروع کسیختگی ترد در محل جوش این گسیختگی با توجه به شرایط اتصال در جهت مختلف پخش شده و به عنوان مثال سبب ایجاد ترک در بال ستون و جدایی آن از بال تیر متصل شده بود.

رخ دادن چنین گسیختگی هایی سبب می شود که اتصال تیر به ستون به یک باره دچار افت قابل ملاحظه ای صلبیت خمشی شده و مقاومت خود را در برابر نیروهایی که تمایل به بیشتر کردن ترک ها دارند از دست بدهند. مقاومت و صلبیت خمشی باقیمانده توسط بال فوقانی تیر و نیز جان آن در محل اتصال تامین می شود که آنها نیز به شدت آسیب پذیر بوده و به آسانی دچار گسیختگی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>