اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


شکست بنیادی (سازه ای)

در خرابی های سازه ای، روسازی راه دارای مقاومت باربری کافی نبوده و بنابراین روسازی تحمل بارگذاری بیشتر بدون افزایش خرابی را ندارد. ترمیم این نوع خرابی از طریق افزایش ظرفیت باربری روسازی و به عبارتی روکش تقویتی امکان پذیر است.

شکست سطحی (وظیفه ای)

نوع خرابی روسازی، دارای توانایی باربری بوده ولی به دلیل عوارضی که باعث کاهش کیفیت رانندگی، کاهش ایمنی و نیز کم شدن مقاومت در برابر لغزش وسیله بر سطح راه می‌شود، باید ناهمواری های ایجاد شده بر سطح روسازی راه از طریق لکه گیری یا ایجاد یک لایه آسفالت سطحی به ضخامت 25 میلیمتر اصلاح شود. هر چه جسم راه ضعیف تر باشد اثر مخرب محورهای سنگین تشدید می‌شود. شاید به نظر رسد که هزینه عبور بارهای سنگین از بزرگراه ها و آزادراه ها بیش از راه های دو خطه باشد، ولی در عمل این چنین نیست.

به علت تفاوت زیاد سرعت عبور وسایل نقلیه در داخل و خارج شهرها ضرایب بار هم ارز مورد استفاده در طراحی راه ها ی شهری و برون شهری متفاوت هستند.سیستم های توزین حین حرکت به سیستم هایی اطلاق می شود که قابلیت اندازه گیری وزن وسایل نقلیه را بدون نیاز به توقف دارا هستند. این سیستم ها قابلیت توزین در سرعت های مختلف را دارند به طوری که از این لحاظ می توان سیستم های توزین حین حرکت را به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  • سیستم های توزین حین حرکت با سرعت های کم (محدوده سرعت تا 16 کیلومتر بر ساعت)
  • سیستم های توزین حین حرکت با سرعت های متوسط (محدوده سرعت 16- 48 کیلومتر بر ساعت)
  • سیستم های توزین حین حرکت با سرعت های بالا (سرعت در حدود 88 کیلومتر بر ساعت)

با توجه به روند صعودی تردد کامیون ها و وسایل نقلیه تجاری با اضافه بار در طی سال های اخیر و همچنین اثرات نامطلوب این نوع وسایل نقلیه بر روی روسازی شبکه راه ها، به کارگیری فناوری های جدید به منظور جلوگیری از تخریب راه ها بسیار ضروری به نظر می رسد.

یکی از سیستم های مناسب به منظور کنترل وزن وسایل نقلیه، سیستم توزین حین حرکت است. این سیستم ها توانایی اندازه گیری وزن وسایل نقلیه را در محدوده وسیعی ازسرعت ها دارا هستند. سیستم های مذکور علاوه بر بکارگیری به منظور اعمال قانون مربوط به وزن وسایل نقلیه، قابلیت جمع آوری اطلاعات ترافیکی را نیز دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>