اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

جداگرها که شامل جداگرهای لرزه ای و جداگرهای آیرودینامیکی هستند. در جداگرهای لرزه ای با جداگردن سازه از محل اعمال بار باعث کاهش پاسخ سازه می شوند و کاربرد آنها محدود به سازه هایی با ارتفاع متوسط می شود. و جداگرهای آیرودینامیکی که با شکلی که دارند باعث می شود نیروی باد وارد به سازه کاهش پیدا کند.مستهلک کننده های انرژی که با افزایش دمپینگ و سختی سازه باعث کاهش پاسخ سازه می شوند و شامل میراگرهای اصطکاکی، میراگرهای ویسکوز و میراگرهای فلزی هستند.

جذب کننده های ارتعاشات دینامیکی که با تغییر در مشخصات دینامیکی سازه مثل فرکانس طبیعی و میرایی باعث کاهش پاسخ سازه می شوند و شامل سه دسته میراگرهای تنظیم شونده جرمی TMD، تنظیم شونده مایع TLD , TCLD، تنظیم شونده غلطکی TRD هستند. این نوع میراگرها معمولاً در بالاترین تراز ساختمان به کار گرفته می شوند چراکه بیشترین کاهش را بر روی پاسخ سازه خواهد داشت.

مزایا کنترل غیرفعال سازه

  • سادگی طراحی نسبت به سایر سیستم های کنترل سازه
  • عدم نیاز به انرژی خارجی مثل برق
  • هزینه پایین تعمیر و نگهداری

معایب کنترل غیرفعال سازه

  • وابسته بودن به تحریک خارجی (توضیحات بیشتر در ویدئو)
  • عدم تطبیق با شرایط محیطی

کنترل غیرفعال سازه مشکلاتی نظیر وابستگی به محتوای فرکانسی نیروی خارجی اعمالی و شرایط محیطی را دارد و کنترل فعال سازه هم با وجود موثر بودن مشکلاتی نظیر نیاز داشتن به نیروی خارجی زیاد مانند برق دارد. علاوه بر این، در هنگام زلزله، شاید نتوان این نیرو را تامین کرد. همچنین هزینه های بالای تعمیر و نگهداری باعث شد که این سیستم هم زیاد کاربردی نباشد. به خاطر همین مشکلات دو سیستم کنترل نیمه فعال سازه و ترکیبی سازه مطرح شدند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>