اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فولاد


استحکام کششی

استحکام کششی مهم ترین پارامتر فولاد است که مقدار آن برای طراحان مورد نیاز است.وجود نواقص و عیوب در فولاد از ماهیت و طبیعت آن است، هر چند که این نواقص خیلی کوچک باشند. زمانی که فولاد تحت بار کششی قرار می گیرد، نواقص ذکر شده تأثیرشان را نشان می دهند. اگر فولاد به اندازه کافی چقرمه نباشد، بدون تغییرشکل پلاستیک، عیوب تبدیل به ترک شده و سریع گسترش می یابند و موجب گسیختگی می شوند.

خاصیت چکش خواری

شکل پذیری یک ویژگی و درجه کیفی از فولاد بوده و با میزان افزایش طول فولاد تحت بار کششی بین نقطه تسلیم و حد پاره شدگی آن، اندازه گیری می شود. به بیان دیگر میزان افزایش طول فولاد از نقطه تسلیم تا گسیختگی خاصیت شکل پذیری را نشان می دهد. این خاصیت خوب فولاد می تواند تنش های زیاد موضعی را بدون ایجاد گسیختگی باز توزیع نموده و به عبارتی موجب ایجاد ظرفیت گشتاور پلاستیک در مقطع شود.

جوش پذیری

به طور کلی تمام فولادهای ساختمانی دارای خاصیت جوش پذیری هستند ولی برای یک جوش قابل قبول باید تمامی ابهامات در ناحیه ذوب و گرمای موضعی ایجاد شده در فولاد مرتفع شود. به دلیل بزرگی قطعات فولادی نسبت به ناحیه کوچک جوش، جذب گرما سریع بوده و جوش به سرعت خنک می شود. این امر ممکن است منجر به سخت شدن فولاد در ناحیه نزدیک به اطراف حوضچه جوش شود که نتیجه آن، کاهش چقرمگی و ترد شکنی فولاد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>