اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت عمرانی

در شرایط نرمال، هیچ کارفرمایی تمام مبلغ ادعا و مطالبه شده در یک صورت وضعیت را بدون ارزیابی پرداخت نمی کند. بنابراین لازم است روش توافق شده ایی برای محاسبه کار انجام شده و تایید مبلغ قابل پرداخت به ازاء آن، وجود داشته باشد.

در قراردادهای قیمت مقطوع، برنامه عملکرد (Performance Plan) باید قبل از شروع پرداخت به پیمانکار، تهیه و توافق شود. بدین ترتیب با در دست داشتن پیشرفت مورد انتظار ماهانه (Expected Monthly Progress)، می توان میزان دست یابی پیمانکار به پیشرفت مورد انتظار را علاوه بر نتایج حاصل از اندازه گیری پیشرفت، مبنای ارزیابی عملکرد و پرداخت قرار داد.برنامه عملکرد به دو روش قابل تهیه است:

  • روش زمانبندی مقادیر (Schedule of value method) توزیع اوزان نسبی با توجه به زمانبندی فعالیت ها
  • روش تخصیص منابع به شبکه فعالیت ها (Resources loaded CPM network method) منحنی یا هیستوگرام منابع زمانبندی شده

پیمانکار باید همراه با هر صورت وضعیت، مدارک پشتیبان قابل ارزیابی ارائه دهد. این مدارک با توجه به ماهیت سیستم اندازه گیری پیشرفت کار، تعیین می‌شود.اندازه گیری پیشرفت در سطح بسته های کاری، قرارداد و پروژه، از طریق ترکیب وزنی پیشرفت فعالیت ها انجام می شود. بدین ترتیب در کنار سیستم اندازه گیری پیشرفت کار، سیستم وزن دهی بر اساس ساختار تجزیه کار پروژه نیز مطرح می شود.

متداول ترین روش های محاسبه پیشرفت بسته های کاری و فعالیت های یک پروژه

Unit completed method بر اساس مقایسه احجام کار برنامه ریزی شده با احجام کار اجرا شده است. دارای کاربرد برای فعالیت های قابل تکرار با واحدهای اندازه گیری طولی، سطحی و حجمی است. به طور مثال اجرای سازه های بتنی، بر اساس حجم متر مکعب و یا لوله گذاری، بر اساس طول (کیلومتر) است.

Weighted units method بر اساس ارزش توافقی برای فعالیت های دراز مدت است. شامل زیرفعالیت های همزمان بوده که بر اساس واحدهای مختلف اندازه گیری می شوند و لزومأ متوالی انجام نمی شوند. نصب سوله، آماده کردن مهره پیچ های فونداسیون (عدد)، تراز ستون ها با گوه (درصد)، نصب ستون ها (عدد). نصب تیرچه های سقفی (عدد)، اجرای اتصالات تقویتی و تسمه کشی (عدد)، اصلاح شکم دادگی (مورد/درصد)، شاغول و تراز (درصد)، اتصالات (عدد) و کنترل پانچ لیست (درصد).

Incremental milestones method بر اساس ارزش توافقی مایلستون های متوالی است. تامین و نصب یک پمپ صنعتی، رسیدن پمپ به کارگاه، استقرار روی فونداسیون، ترازکردن، اتصال به لوله های ورودی و خروجی، روغن کاری و راه اندازی آزمایشی، تایید عملکرد و تحویل.

Start-Finish method براساس ارزش گذاری 0٪ برای شروع و % 100 برای تکمیل یا خاتمه فعالیت هایی که مدت زمان انجام آنها کوتاه است.

Opinion method بر اساس نظر کارشناسی در مورد فعالیت هایی مانند ایجاد تسهیلات موقت در یک کارگاه، لایروبی یک حوضچه یا احداث فضای سبز و …

Cost ratio method بر اساس مقایسه هزینه یا کار/ساعت برآورد شده با هزینه یا کار/ساعت واقعی است. خدمات نظارت کارگاهی، از 5000 ساعت نظارت، 1250 ساعت نظارت انجام شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>