اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

در گذشته تحقیقات در رابطه با خرابی های روسازی راه انجام شده است. این تحقیقات نشان می دهند که ترک خوردگی را می توان به عنوان یکی از خرابی های اصلی روسازی ها در نظر گرفت که به دلایل مختلفی به وقوع می پیوندد. خستگی یکی از دلایل ترک خوردگی روسازی ها است که در نتیجه بارهای ترافیکی تکراری به وجود می آید. این نوع خرابی دردماهای متوسط تا پایین روسازی، تحت بارهای تکراری ترافیک و در طول عمر روسازی اتفاق می افتد.

ولی زمانی که شروع می شود، به سرعت گسترش می یابد و منجر به خرابی کلی سازه روسازی آسفالتی می شود. انقباض روسازی در دماهای سرد و تغییر شکل آن منجر به ایجاد تنش های کششی در روسازی و وقوع ترکها ی عرضی در سازه روسازی می شود. که از دلایل ترک خوردگی روسازی است.تغییر شکل های ماندگار و دائمی روسازی که عمدتاً به صورت شیار افتادگی و موج زدگی در سطح روسازی ها دیده می شود، یکی دیگر از خرابی های اصلی روسازی ها ی آسفالتی است.

این خر ابی در اثر ایجاد تنش های برشی در لایه آسفالتی روسازی به وجود آمده و اگر مقاومت برشی مخلوط آسفالتی کم باشد و یا مخلوط آسفالتی سفتی کمی داشته باشد، شیار افتادگی در روسازی آسفالتی ظاهر خواهد شد. در دماهای بالای سرویس دهی روسازی آسفالتی، از رفتار الاستیک مخلوط آسفالتی کاسته شده و به رفتار ویسکوز آن افزوده می شود و هر چه قیر مورد استفاده بتواند در دماهای بالا رفتار الاستیک و سفتی بیشتری داشته باشد، مخلوط آسفالتی بهتر می تواند در برابر مکانیزم تغییر شکل دائمی روسازی ایستادگی نماید. برای کاهش خرابی روسازی های آسفالتی راه های مختلفی وجود دارند که می توانند عمر بهره برداری روسازی را بیشتر کنند که به شرح زیر است:

  • تولید قیرهای جدید با مشخصات شیمیایی، فیزیکی و رئولوژیکی بهتر
  • بهبود طرح اختلاط مخلوط آسفالتی و طرح لایه روسازی آسفالتی
  • بهبود روش های ساخت و اجرا و فنون نگهداری راه ها

قیرهای اصلاح شده یکی از مهم ترین راهکارها برای برطرف نمودن خرابی روسازی ها هستند. برای تولید قیر اصلاح شده روش های متفاوتی با استفاده از مواد افزودنی مختلف در مقادیر اصلاح سازی متفاوت وجود دارند. در سال های اخیر استفاده از پلیمر به عنوان یک روش رایج در صنعت روسازی آسفالتی در نظر گرفته شده که می تواند برای بهبود مشخصات قیر مورد استفاده قرار گیرد. قیر اصلاح شده می تواند مشخصات گسترده ای را که برای عملکرد بهتر راه ها نیاز است، فراهم نماید و می تواند در شرایط آب و هوایی و بارگذاری شدید سرویسدهی کند.

افزودن پلیمر به قیر مهم ترین شکل اصلاح کردن قیر به دلیل بازه گسترده کاربرد آن و فرصت های استعمال آن است و امروزه تکنولوژی پلیمر به عنوان یک جزء ثابت راه سازی در نظر گرفته می شود. ازسوی دیگر کاربرد پودر لاستیک به دست آمده از لاستیک های ضایعاتی و دور ریز به عنوان یک افزودنی اصلاح کننده کمک می کند تا بتوان مشکلات جدی شرایط محیطی و آب و هوایی را حل نموده و عملکرد روسازی آسفالتی را بهبود داد.

پلیمرهای تجاری و مصنوعی امکان تولید مخلوط هایی را به وجود می آورند که بتوانند در مقابل شیار افتادگی و ترک خوردگی مقاومت نمایند. کاربرد افزودنی پلیمری برای پروژه های راه سازی به عوامل مختلفی از جمله هزینه ساخت، توانایی اجرا، در دسترس بودن و عملکرد مورد انتظارب ستگی دارد. اصلاح پلیمری قیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، به دلیل اینکه پلیمر از کشورهای دیگر وارد می شود، هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت.

تأثیر ضایعات لاستیکی در بهبود خواص بتن آسفالتی

سالیانه حدود یک میلیارد تایر ضایعاتی در دنیا تولید می شود. به دلیل کمبود فضای دفن زباله و مباحث زیست محیطی بازیافت تایرهای فرسوده امری ضروری به نظر می رسد. بازیافت لاستیک های مستعمل به چند روش انجام می شود.

  • جمع آوری و استفاده مجدد به عنوان لاستیک دسته دو در کشورهایی که استفاده خودرو رو به افزایش است نظیر برزیل- دمونیکن- ال سال وادوار- هندوراس و مکزیکو که جز بزرگ ترین خریداران لاستیک دسته دو در دنیا هستند که به صورت مستقیم یا با ایجاد روکش مجدد روی لاستیک به استفاده مجدد از آن می پردازند.
  • جمع آوری و تبدیل به گرانول یا خرده لاستیک که خود شامل چند نوع فرآیند استفاده است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>