اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ

سنگ های ضایعاتی کارخانجات که عمدتاً از جنس تراورتن است معمولاً به قیمتی ارزان خریداری شده و به کارگاه تولیدات آنتیک حمل می شوند و در آنجا قطعات تفکیک شده بر اساس ضخامت و ابعادشان در جای مناسب قرار داده می شوند. این سنگ ها توسط کارگرانی که استادکار و مختص این کار در است برش داده می شوند و به ابعاد منظم تبدیل می شوند.

بسته نوع پایلوتی که در نظر است ساخته شود، سنگ های به دست آمده را به قطعات کوچک تری مثلاً 2*2 یا 1*1 سانتی متر یا به هر شکل دیگری که مورد نیاز طرح باشد برش داده شده، این سنگها که به اشکال و ابعاد مورد نظر تبدیل شد، هر گروه را به طور مجزا در دستگاه میکسر قرار داده و درون دستگاه حد معین آب ریخته و پس از خشک شدن قطعات، به نوع طرح، قال بهائی که از قبل به این منظور طراحی و با موادی مثل سیلیکون ساخته شده اند در اختیار کارگرانی قرار داده می شوند، در این بخش کارگران سنگ هایی که به اشکال مختلف تهیه شده را در جاهای در نظر گرفته شده درون قالبها می چینند، هنگام چیدن آنها، شکل و طرح سنگ ها کاملاً اختیاری و با برنامه ریزی انجام می شود.

پس از جایگزینی قطعات در قالبها، پارچه متری برش خورده به اندازه مساحت قالبها را روی سنگ و قالب قرار داده و روی آن را چسب کاری می کنند، چسب کاری بایستی کاملاً با دقت انجام شود، برای چسبکاری معمولاً از چسب چوب استفاده می شود. پس از چسبکاری و خشک شدن چسب، قالبها را برعکس کرده و قالب را خارج کنند. در این هنگام پس از تمیز کردن، کار تولید شده قابل عرضه به بازار مصرف می باشد.

هم چرمی می توان مرحله دیگری را روی تولیدات انجام داد و آن کردن لایه رویی سنگ ها می باشد در این روش، با استفاده از فرچه های پلاستیکی مخصوص، سطح سنگ ها را پولیش می کنند که باعث چرمی شدن سنگ ها می شود. این نوع عملکرد در مورد بسیاری از سنگ ها از جمله مرمریت ها، مرمر تراورتن و سنگ چینی معمول است.

ابعاد ضایعات و باطله های پلاک ها و کاربرد آن ها برای تولید سنگ آنتیک

  • ضخامت 2 الی 2.5 سانتی متر جهت پوشش نمای خارجی و کف ساختمان و یا پوشش دیوار ههای داخلی ساختمان.
  • ضخامت 5 الی 7 سانتی متر برای استفاده در پله ساختمان ها
  • ضخامت 5 الی 10 میلی متر و ابعاد 20 × 10 سانتی متر به عنوان کاشی و جهت پوشش نمای داخلی حمام و آشپز خانه، در این حالت دقت در یکنواخت بودن ضخامت و طول و عرض کاشی و گونیا بودن اضلاع بسیار مهم است.

مشکلات موجود در تولید سنگ های آنتیک

  • مصرف زیاد آب در فرآیند پردازش ضایعات، دوغاب و خرده برش ها به ویژه در کارخانجات فرآوری و مسائل مربوط به بازیافت آن
  • عدم شناخت کافی نسبت به تکنولوژی جدید دستگاه های مورد نیاز
  • عدم وجود مرکز اطلاع رسانی علمی و بازرگانی در این زمینه
  • کمبود متخصصان کارآمد در بخش سنگ های آنتیک
  • عدم تخصیص اعتبار لازم.

مراحل تولید سنگ های آنتیک از طریق معرق

در کار معرق نیز در ابتدا از سنگ تراورتن به صورت پلاک فرضی طرح استفاده شود، طرح مورد نظر را روی سنگ اجرا نموده و در نوع بازاری آن از نوارهای 0.5 سانتی متر برنزی استفاده می کنند و نوارها را روی خطوط طرح و روی سنگ تراورتن با چسب می چسبانند. پس از خشک شدن نوارهای برنزی، سنگ های رنگی آماده شده را مطابق با رنگ و اشکال موجود در طرح برش می دهند.

به منظور دقت در برش طرح، همان گونه که طرح روی سنگ تراورتن اجرا م یشود، کپی همان طرح تهیه شده روی سنگ های 1 سانتی متر رنگی چسبانده شده و سپس برش داده م یشود، در این حالت قطعات برش خورده در جای مشابه به خود در طرح قرار داده شده و با چسب سنگ چسبانده می شود پس از چسباندن کلیه قطعات موجود در طرح، تابلو را با دستگاه ساب سایند تا به صورت یکپارچه درآید. پس از سائیدن، تابلو پرداخت شده و براق می شود و سپس به بازار عرضه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>