اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ضایعات


بازیافت گرد و غبار

فرآیندهای متالورژیکی سبب تولید مقادیر زیادی از گرد و غبارات شده که از دو دیدگاه سلامتی انسان و حفاظت از محیط زیست حائز اهمیت هستند؛ لذا دفع و یا امکان استفاده ی مجدد از آن ها یک مسأله ی جدی برای صنایع متالورژیکی محسوب می شود. به عنوان مثال، صنایع تولید آهن به روش سنتی، این مواد را به صورت توده یا تف جوشی شده جمع آوری می کنند. غبار حاصل از کوره بلند به سهولت به قسمت تف جوشی بازیابی می شود.

با این وجود قرارگیری واحدهای تف جوشی گندله ها در محل های دورتر، بازیافت گرد و غبار کوره بلند تولید آهن به کارخانه گندله سازی را غیراقتصادی نموده و این موضوع سبب شده که در صورت کم بودن حجم غبارات تولیدی، عملیات مدفون نمودن آن ها ترجیح داده شود و تأسیس کارخانه آگلومراسیون بدین منظور صرفه اقتصادی نداشته باشد. استفاده روزافزون از قراضه گالوانیزه در کارخانه های فولادسازی، سبب تولید غبارات حاوی مقادیر زیادی از روی می شود. این غبارات در نهایت در خاک مدفون می شوند.

کوره های الکتریکی که 100 درصد قراضه ذوب می کنند، بخار روی بیشتری تولید کرده و تا حدود 30 درصد غبارات آن ها را روی تشکیل می دهد. چنین غباراتی معمولاً در کوره کلین تحت فرآوری قرار می گیرند. غبارات حاصل از واحدهای ذوب صنایع فلزات غیرآهنی مس، نیکل، سرب و روی حاوی مقادیر قابل توجهی از فلزات با ارزش بوده و به طور عمده بازیابی می شوند. در همین راستا پیشرفت های نوینی در عملیات بازیافت و کاهش حجم گرد و غبار ناشی از منابع مختلف حاصل شده است.

غبار کوره قوس الکتریکی شامل فرآیندهای پیرومتالورژی (کلین ولز، سایر کلین های گردان، فرآیند انوایروپلاس، فرآیند ذوب امپریال، فرآیند کنتوپ، فرآیند اینمتکو، فرآیند کلوخه سازی و بارگیری در کوره بلند، احیای مستقیم غبارات برای تولید فولاد، فرآیند پریموس، کوره قوس جریان مستقیم، فرآیند برزیلوس- دویس برگ، فرآیند پلاسمای تترونیک آی ام اس، افزایش عیار غبارات با تزریق در آهن و فولاد، فرآیند کلریناسیون غبارات، سایر فرآیندهای پیرومتالورژی، فرآیندهای هیدرومتالورژی فرآیند ای زینکس، فرآیند اصلاح شده زینککس، فرآیند کاشمان، فرآیند انحلال قلیایی، فرآیند انحلال با اسید سولفوریک، فرآیند یو بی سی- چاپارل، فرآیند انحلال با اسید استیک هچ، فرآیند انحلال با اسید ورساتیک، فرآیند انحلال کلریدی، فرآیند انحلال کلریدی- سولفاتی، فرآیند انحلال با کمک مایکروویو، فرآیند انحلال با کلرید آمونیم، فرآیند انحلال با آمونیاک- کربنات آمونیم، فرآیند اینتکت، EAF در محیط های مختلف) و مقایسه انحلال پذیری غبارات فرآیند ترکیبی پیرو و هیدرومتالورژی می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>