اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرمه خاکستر

نرمه خاکستر در فرآیندهای سوزاندن زباله های صنعتی یا شهری تولید می شود. با عمل سوزاندن علاوه بر کاهش حجم 90 درصدی زباله ها، واکنش پذیری شیمیایی ترکیبات آلی خطرناک نیز کاهش می یابد و انرژی به صورت بخار تولید می شود. با این وجود طی سوزاندن دو مشکل مهم زیست محیطی یعنی تولید محصولات جامد و گازی به وجود می آید.

مسأله تولید گازهای سمی مانند دی اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و غبارات قابل کنترل است. اما بخش جامد که همان نرمه خاکستر است نیازمند فرآوری بیشتر است. طی عمل سوزاندن دو نوع اصلی نرمه خاکستر ایجاد می شود؛ یکی نرمه خاکستر زیرین است که در کف کوره باقی مانده و دیگری نرمه خاکستر اولیه است که توسط رسوب دهنده الکتروستاتیکی یا فیلترهای کیسه ای جمع آوری می شود.

ترکیب شیمیایی نرمه خاکستر متغیر است و به طور جداگانه به روش آنالیز شیمیایی و کانی شناسی تعییین می شود. در بسیاری از کشورها، این خاکسترها مدفون می شوند. اما حضور فلزات سمی سبب شده تا این ماده برای محیط زیست مضر باشد و لذا به سبب کاهش مکان های مناسب برای دفن آن ها، یافتن روش های فرآوری آن ها امری ضروری به نظر می رسد.

از طرف دیگر نرمه خاکستر حامل بسیاری از فلزات سنگین به ویژه روی، سرب و مس است. بنابراین امکان بازیابی و استفاده از آن ها به عنوان منابع ثانویه وجود دارد. عملیات های صورت گرفته سبب بازیابی فلزات و سایر محصولات مفید شده که لازم است از نظر زیست محیطی قابل قبول باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>