اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازیافت تفاله

از دیگر محصولات جنبی در فرآیندهای متالورژیکی، تفاله است که یکی از محصولات صنایع فلزی محسوب می شود. تفاله تشکیل شده است از اکسیدها و سایر ترکیبات غیر قابل حل که از فلز مذاب جدا می شوند. عملیات تصفیه مانند سرد کردن به منظور جدایش اجزای غیر قابل حل و دمش هوا یا بخار بر روی سرب یا قلع نیز سبب تولید تفاله می شود.

البته گاهی بر اثر افزودن برخی عناصر یا مواد شیمیایی، حلالیت کاهش یافته و ترکیبات غیرقابل حل تولید می شود. اساس ایجاد تفاله در تصفیه مذاب آن است که حلالیت عنصری که بایستی حذف شود با کاهش دما کاهش یابد. گاهی حدود 70 درصد تفاله ها را فلزات با ارزش تشکیل می دهند.

در صورت مدفون کردن یا دورریز کردن تفاله، خطرات زیست محیطی زیادی بروز خواهد کرد. مرطوب شدن آن و واکنش با آب منجر به تولید هیدروژن، آمونیاک، متان و اتیلن و در نهایت سبب انحلال مس می شود. روش ها و عملیات مختلفی به منظور بازیابی فلزات موجود در تفاله ارائه شده است.

به طور کلی سه نوع تفاله در صنایع آلومینیوم تولید می شود که عبارتند از: تفاله سفید، تفاله سیاه، و کیک نمکی. فرآیند فرآوری تفاله سفید شکل های مختلفی دارد که همه ی آن ها در اصول مشابه بوده و تنها در طراحی عملیات متفاوتند از جمله:

فرآیند قوس پلاسما، و فرآیند کوره قوس گردان. چندین روش نیز برای فرآوری تفاله سیاه مورد استفاده قرار می گیرد که سبب بازیابی محصولات جنبی می شود. این روش ها شامل روش های جدایش فیزیکی، هیدرومتالورژی، پیرومتالورژی و حوضچه های خورشیدی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>