اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهن

برخی از عناصرآلیاژی همراه آهن قراضه مانند کروم، نیکل، مولیبدن برای تولید فولادهای آلیاژی مفید هستند.لذا اگر هدف از ذوب قراضه، تولید فولاد آلیاژی حاوی مقداری از عناصر فوق الذکر باشد می توان کمبود آنها را در شارژ کوره ها از طریق افزایش آنها در قراضه جبران کرد. اما اگر هدف تولید فولاد کم بوده و مقدار این عناصر نیزدر قراضه زیاد باشد. استفاده از این نوع قراضه ها مطلوب نبوده و بایستی قراضه مناسب از نظر کمیت و کیفیت برای شارژ در کوره انتخاب شود.

برای مصرف مطلوب آهن قراضه، شناخت خواص فیزیکی - شیمیایی، دسته بندی براساس ترکیب شیمیایی و سازماندهی محل انباشت انواع قراضه در انبار قراضه فولادسازی، لازم است. اندازه گیری ترکیب شیمیایی آهن قراضه به وسیله آزمایشگاه (یا در صورت موجود بودن، اسپکترومتر) و ارزیابی مرغوبیت آهن قراضه از وضعیت ظاهری آن توسط متخصصین ممکن می باشد.

ترکیب شیمیایی قراضه معمولا به صورت تخمین اولیه و یا توسط عرضه کنندگان قراضه ارائه می شود مع هذا نمونه برداری و بازرسی صحیح حتی از پرس ها و قراضه های فله لازم است. برای کنترل کمی و کیفی قراضه لازم است که محل انباشت قراضه های مختلف به طور دوره ای تغییر یابد زیرا احتمال می رود که در اثر انباشت طولانی قراضه زنگ زدگی آن افزایش یابد.

برای تامین مداوم آهن قراضه یک واحد فولادسازی فضای نسبتا گسترده ای برای انبار کردن لازم است. قراضه می تواند از داخل و خارج کشور تامین شده که عامل تعیین کننده میزان تامین قراضه در درجه اول قیمت آن می باشد. برای تامین قیمت قراضه با کیفیت خوب، لازم است که قراضه عرضه شده قبلا مورد بازدید قرار گیرد و مواد واجسام مطلوب آن شناخته شود به این ترتیب می توان از خیلی عوارض نامطلوب بعدی جلوگیری کرد.

وظیفه کنترل کنندگان قراضه این است که کل محموله را به دقت بازبینی کنند و ببینند که نوع قراضه ارسالی با نوع قراضه مورد توافق تطبیق می کند یا خیر و میزان مواد مضره آن در چه سطحی است. که احتمال کاهش قیمت و یا حتی برگشت ومرجوع نمودن قراضه وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>