اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهن

موادی که می توانند برای کوره و پرسنل خطرناک باشند مانند ظروف توخالی سربسته مثل کپسول های آتش نشانی و گاز، باک بنزین، مخازن فشار و محور دیفرانسیل اتومبیل ها باشند. محتویات این ظروف می توانند در کوره ایجاد انفجار کنند.لذا قراضه باید فاقد این محفظه ها باشد و یا اینکه محفظه ها دارای دو حفره برای خروج گاز باشند.

همچنین قراضه های آغشته به روغن زیاد و قیر در کوره شعله شدیدی ایجاد می کند. چوب و بتن نیز به علت عدم هدایت الکتریکی واحتمال شکستن الکترودها درصورت قرارگرفتن در زیر الکترودها نباید جزو شارژ فلزی باشند. در شارژ قراضه های جنگی نیز بایستی با احتیاط کامل عمل نمود.در قراضه دو گروه مواد نامطلوب وجود دارد:

  • موادی که براساس خصوصیت های خود می توانند برای کوره و پرسنل خطرناک باشند.
  • موادی که دراثر انحلال در فولاد و یا سرباره، کیفیت فولاد را پائین می آورند.

اپراتور جرثقیل واحد قراضه باید سعی کند که از ریخته شدن مواد ممنوع به داخل سبد قراضه جلوگیری کند. از جمله این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیلندرها و یا لوله های بسته.
  • ترمز و لنت ترمز.
  •  فیلترهای روغن حاوی روغن.
  • مواد آزبستی.
  • موتورهای الکتریکی با سیم پیچ مسی.
  • مواد قابل انفجار.

این مواد می توانند شرایط بسیار خطرناکی را ایجاد کنند.علاوه بر این اپراتورهای جرثقیل باید قراضه را از نظر دارا بودن قطعات بزرگ چوبی یا مخلوط سیمان نیز کنترل کنند. در صورتکیه این مواد بداخل کوره راه پیدا کنند، همانند نارسانا عمل کرده و مشکل ساز خواهند بود. مواد نارسانا در کوره از اصلی ترین عوامل شکست الکترود بشمار می آیند.

در تمام فولادسازی های مجهز به انبار قراضه و عملیات جداسازی قراضه، حسگرهایی برای تشخیص مواد رادیواکتیو وجود دارد. وجود مواد رادیواکتیو در محوطه قراضه منجر به هزینه های پاکسازی زیادی می گردد.با بصدا درآمدن زنگ اخطار وجود مواد رادیواکتیو، تمام فعالیت های مربوط به شارژ سبد و قراضه را باید متوقفکرد. قبل از شروع مجدد عملیات، میباید تمام قراضه های موجود در محوطه رابازرسی وکنترل کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>