اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضایعات

ضایعات الکترونیکی (e-waste): صنعت الکترونیک از رشد بالا و سریعی برخوردار بوده است. همراه با این رشد، محصولات منسوخ شده و قدیمی صنعت روز به روز افزایش پیدا می کند؛ ضایعات الکترونیکی اکنون بیشترین رشد را در دنیای صنعت امروز داراست و بیشترکشورهای صنعتی گریبان گیر این مساله هستند.

اکنون بیشتر دولت ها به فکر بازیافت این محصولات به صورت جامد هستند. بخشی از زباله صنعتی، طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی مثل فریزر، وسایل تهویه مطبوع، تلفن های دستی، ضبط صوت های شخصی و کلیه وسایل الکتریکی مصرفی تا رایانه را شامل می شود.

انواع ضایعات الکترونیکی در رایانه

  • تجهیزات فناوری اطلاعات
  •  تجهیزات سرگرم کننده
  •  تجهیزات ارتباط از راه دور
  •  وسایل سمعی و بصری مانند دیسک فشرده،
  •  انواع مختلف پرینتر ها و تجهیزات آنها مانند کاتریج
  •  مدارهای الکترونیکی پرینتر ها
  • باتری ها

ضایعات الکترونیکی مشکلی بحرانی است

ضایعات الکترونیکی مخاطره انگیز است. ضایعات الکترونیکی شامل 1000 نوع ماده مختلف است که خیلی از آن ها سمی است و ممکن است آلودگی های جدیدی ایجاد کند.مواد الکترونیکی به علت پیشرفت سریع در تکنولوژی کارایی مطلوب خود را از دست می دهد و بیش از سایر مواد تولیدیی، ایجاد ضایعات می کند.در آمریکا بیش از سایر کشورها از رایانه شخصی استفاده می شود.

بیش از 50 درصد خانواده ها دارای رایانه شخصی هستندتا سال 2005 به ازای وارد شدن هر رایانه جدیدی به بازار، یک رایانه از رده خارج می شود.در آمریکا بیش از سایرکشورها از رایانه شخصی استفاده می شود( 50 درصد)تنها در کالیفرنیا بیش از 2 بیلیون دلار خرج بازیافت این مواد درعرض 5 سال آینده خواهد شد.در سال 1998 بیش از 20 میلیون رایانه در آمریکا از رده خارج شد که معادل 5 تا 7 میلیون تن وزن داشت و 3 تا 5 درصد در سال به آن اضافه می شود. در سال، 5 درصد مواد جامد بازیافتی را تشکیل می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>