اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازیافت

استفاده از فناوری برای تولید خیل عظیم مواد الکترونیکی تمیزتر هماهنگ با بازار بازیافت تجهیزات الکترونیکی در آمریکای شمالی رو به رشد است، اما اکثر تجهیزات الکترونیکی که در منطقه به عنوان ضایعات بیرون ریخته می شود، در حال حاضر به صورت دستی دمونتاژ می شود. در حالی که بیشترین بازیافت تجهیزات الکترونیکی در آمریکای شمالی به روش سنتی و توسط دست انجام می شود، اما استفاده از فناوری های پیشرفته نیز به سرعت رو به رشد است.

اتوماسیون هم اکنون بخش بزرگی از فعالیت های تجاری بازیافت الکترونیک شرکت های بزرگ بین المللی از جمله شرکت کانادایی (SRSNA) وابسته به Sims Metal Management را در بر می گیرد، اما بعضی از شرکت های کوچک منطق های نیز در حال بررسی و استفاده از سیستم های اتومات است، چون رقابت در بازار بازیافت الکترونیک داخلی رو به افزایش است.

کارشناسان معتقدند که ما هنوز در اول راه بازیافت تجهیزات الکترونیکی هستیم که اخیرا شرکت Synergy Recycling Madison در کارولینای شمالی یک سیستم جدیدی را به کار گرفته که ظرفیت زیادی از قراضه تمیز الکترونیکی را تولید می کند. به هر صورت، این صنعت به سرعت رو به رشد رفته و رقابت روز به روز در آن شدیدتر می شود و اگر سرمایه گذاری در آن صورت نپذیرد شرکت های دست اندرکار در این صنعت نوپا عقب خواهند ماند.

مدیرعامل موسسه آمریکایی صنایع بازیافت قراضه می گوید: در دهه اخیر بازار بازیافت الکترونیکی در این کشور رشد قابل توجهی داشته که اساس و مبنای این رشد مطالعات جامع اخیری است که توسط شرکت IDC درخصوص صنعت بازیافت الکترونیک داخلی صورت پذیرفته، به طوری که حجم فرآیند تجهیزات الکترونیکی در پنج سال گذشته تقریبا با دو برابر افزایش به 3 تا 4 میلیون تن رسیده است. حجم تولید در سال 2000 کمتر از یک میلیون تن بوده و این پتانسیل وجود دارد که در آینده نزدیکی به 98 میلیون تن در سال برسد.

تحلیلگران اضافه می کنند که ارزش مواد الکترونیکی بازیافت شده در همین دوره زمانی از یک میلیارد تن در سال به بیش از 5 میلیارد تن در سال افزایش یافته و هنوز فرصت زیادی برای رشد بیشتر در آینده وجود دارد و تخمین زده می شود که تقریبا میلیون تن در سال ضایعات الکترونیکی از منازل جمع آوری می شود که به جای بازیافت در محیط زیست مدفون می شود. جمع آوری ضایعات الکترونیکی منازل طبق قوانین دولتی بازیافت تجهیزات الکترونیکی، نظارت و کنترل می شود، اما حدودا تا 70 درصد تجهیزات الکترونیکی بازیافت شده توسط شرکت ها تولید می شود. رشد بازیافت تجهیزات الکترونیکی می تواند

در چند سال آینده سالانه به 10 تا 30 درصد رسیده و براساس نیاز و ضرورت این درصد رشد متغیر باشد. یک کارشناس بازیافت معتقد است: در نهایت این رشد مانند بازیافت شیشه و قوطی از تب و تاب افتاده به حالت یکنواختی درآمده و سرانجام به سمت سراشیبی و کاهش حرکت خواهد کرد.در حقیقت قوانین حاکم بر بازیافت الکترونیکی قوانین پراکنده ای از ایالت های مختلف است که حداقل در مقطع کنونی با استاندارد فدرال در تضاد بوده و در نتیجه کار را برای شرکت های بازیافت الکترونیکی سخت تر کرده، اما این امید وجود دارد که در آینده تغییر پیدا کند، چون در ماه نوامبر گذشته دولت اوباما مصمم شد که دستورالعمل هایی را برای بازیافت الکترونیکی فدرال تدوین کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>