اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدروژن

در سال های اخیر تحقیقات کشورهای صنعتی دنیا برای کاهش گاز CO2 تولیدی در زنجیره تولید فولاد به خصوص در فرآیند احیاء و با استفاده از گاز هیدروژن را شروع نمودند. انرژی مصرفی با استفاده از گاز هیدروژن جهت جدایش اکسیژن همراه مواد آهن دار با تکنولوژی امروزی 2 برابر انرژی مصرفی در کوره بلند به ازای یک تن آهن خام مذاب می باشد.

جدایش اکسیژن از اکسید آهن (احیاء) و ذوب آهن احیاء شده عمدتاً نیاز به انرژی الکتریکی زیادی خواهد داشت. حدود 30 درصد برق مصرفی آلمان در سال 2016 از طریق منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، باد و... تامین گردید. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قرار است سالانه درصد بیشتری از برق مصرفی آلمان با استفاده از منابع تجدیدپذیر تامین گردد.

لذا تا رسیدن به تولید کامل برق از منابع تجدیدپذیر اجرای پروژه احیای اکسید آهن با هیدروژن به علت نیاز به مصرف برق زیاد در نتیجه تولید گاز CO2 زیادی که در نیروگاه ها به وجود خواهد آمد در اشل صنعتی عملیاتی نخواهد شد.

نتایج تحقیقات کاربردی در کوره های قوس الکتریکی کشورهای پیشرفته صنعتی که عمدتاً قراضه و فولاد برگشتی را در آنها ذوب و به انواع فولاد تبدیل می کنند. مصرف برق به ازای تن تولید فولاد خام حدود 45 درصد، زمان ذوب تا ذوب 78 درصد و مصرف الکترود حدود 83 درصد به ازای تن تولید فولاد خام در کشورهای پیشرفته صنعتی در چند سال اخیر بر کاهش یافته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>