اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هوستافوم

هوستافوم در اصل نام تجاری نوعی از پلی اتر ها با ساختمان شیمیایی پلی (اکسی متیلن) است. به بیان ساده تر، این ماده جزو مواد پلاستیکی محسوب می شود که از پلیمریزاسیون فرمالدئید HCHOحاصل شده و در بین پلی اترهای الیفاتیک، ساده ترین عضو شناخته شده است. معمولاً هوستافوم با نماد POM نمایش داده می شود.

ویژگی های هوستافوم

هوستافوم از زنجیره های مولکولی خطی برخوردار می باشد. جرم مولکولی نسبتاً بالا نیز از شاخصه های آن به شمار می رود. علاوه بر این درجه پلیمریزاسیون این ماده، متوسط بوده چرا که گروه و شاخه های جانبی ندارد.این پلیمر گرمانرم و کریستالی شکل است. زیرا مولکول ها با فواصل کم در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

استحکام کششی آن زیاد و دارای سختی بالا می باشد. از دیگر ویژگی های هوستافوم باید به قابلیت ارتجاع پذیری آن اشاره کرد که موجب مطلوبیت آن برای ساخت لوازم مختلف می گردد. در برابر سایش نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و توانایی جذب رطوبت را به مقدار بسیار کم دارد.

دو نوع متداول آن در بازار شامل هموپلیمر و کوپلیمر است. نکته مهم و قابل توجه دیگر که در مورد این پلیمر می توان عنوان کرد، حفظ خواص خود در دمای بالا آن هم دربازه زمانی طولانی می باشد.از نظر مکانیکی نیز پلیمر مقاومی به شمار می رود. زیرا تنش های مختلفی را تحمل می کند. در شرایط مختلف جوی و اقلیمی نیز قابل استفاده می باشد. همین امر موجب محبوبیت آن برای ساخت قطعات حساس مهندسی شده است.

عدم افت خواص مکانیکی و الکتریکی هوستافوم در برابر رطوبت و همچنین کارکرد بالا هم یگی دیگر از مشخصات آن می باشد. ثبات ابعادی و دی الکتریکی هوستافوم آن را در مقایسه با پلی آمیدها به عنوان یک گزینه مناسب معرفی می کند. علاوه بر این باید از آن به عنوان بهترین جایگزین برای فلزات که امروز تولید آنها با مشکلات متعدد مواجه است، باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>