اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیکل

در اثر مرور زمان بعضی از باطری های نیکل_کادمیم شروع به از دست دادن مقداری و یا همه ظرفیت خود می نمایند در این حالت باطریهای مذکور به آسانی شارژ نمی شوند و اگر شارژ هم گردند برای مدت طولانی قادر ب نگهداری و ذخیره انرژی دریافت شده، نمی باشند. علل به وجود آمدن این خصوصیات در باطری های مکور، درست و به موقع شارژ نشدن آنها و نگه داشتن خانه های باطری ها در وضعیت دشارژ می باشد. روش های شارژ ویژه ای وجود دارد که با به کارگیری آن می توان خانه های غیر فعال را به حالت اولیه سیکلهای شارژ، دشارژ اتفاق می افتد.

برای رفع عیب این باطری ها را باید بانسبت c/2 یا بیشتر به طور کامل دشارژ نمود و هنگامی که کاملاً دشارژ شد با احتیاط زیاد و باحداکثر سرعت ممکن ذوباره آن را زیر شارژ قرار داد؛ باید دقت شود که باطری بیش از اندازه شارژ نگردد، عمل تخلیه و شارژ سریع مذکور برای 5 مرتبه یا بیشتر (تا حدی که باطری به حداکثر ظرفیتش برسد) می تواند ادامه داشته باشد نیز بعضی از خانه های باطری ممکن است به دفعات بیشتری به عمل فوق نیاز داشته باشد تا به حالت اولیه خود برگردد.

بنابراین عملیات را برای آن خانه به خصوص تا رسیدن به حد مطلوب باید ادامه داد، چنانچه باطری ها با عملیات فوق جواب مساعد نداد و رفع نقص نشد ممکن است اشکالی به نام ( Dendritic growth) فرم درخت گونه کریستال ها و ذرات تشکیل دهنده مواد فعال که در این مبحث به طور خلاصه عبارت از فرم گرفتن ذرات مواد فعال خانه ها ( نیکل_کادمیم) به صورت درختهای برگ سوزنی است و باعث کم کردن سطوح و کاهش فعل و انفعالات در باطری می گردد و تشخیص حالت مذکور از روی مقدار ولتاژ آن می باشد.

بدین ترتیب که پس از شارژ، ولتاژ هر خانه کمتر از 8/0 ولت و یا تقریبا صفر ولت می باشد. چنانچه باطری معیوب را حتی به طور سریع شارژ نمائیم، ولتاژ خانه های ان از یک ولت تجاوز نمی کند و در صورتی که اشکال گفته شده زیاد شدید نباسد ممکن است یاطری در زیر دستگاه شارژ، مقداری انرژی دریافت نماید ولی بلافاصله پس از یک یا دو روز خود به خود شارژ می گردد.

تنها راه برطرف نمودن Dendritic growth ( تغییر فرم کریستالی) بهره بردن از روشی به نام ( Zapping) تخلیه فوق سریع که تا چندین برابر ظرفیت خانه های باطری استفاده می گردد، هنگامی که باطری تحت عمل زاپینگ قرار می گیرد جریان بیشتری در مدت بسیار کوتاه از آن عبور می کند.

جریان عبور داده شده ممکن است بیش از نسبت 02/0/C (ظرفیت باطری تقسیم بر دو صدم) در مدت زمان کمتر از یک ثانیه باشد، عملیات زاپینگ یک طریقه خطرناک می باشد و هنگام انجام آن باید دقت زیادی از نظر ایمنی به عمل آورد، به خصوص پرسنل اجرا کننده باید از عینک و دستکش جهت محافظت از چشم ها و دست ها استفاده نمایند. چنانچه نشیت جریان شارژ و دشارژ خیلی بالا باشد و برای مدت زیادی طول بکشد نتیجه آن خرابی صفحات خانه ها وحتی ترکیدن باطری خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>