اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بریکت

تکنولوژی بریکت سازی از قدمتی حدود 200 ساله برخوردار بوده به طوری که صنایع مختلفی از آن، جهت بهبود عملکرد فرآیند های خود استفاده می کنند فلسفه وجودی صنعت بریکت سازی را می توان استفاده بهینه از مواد جانبی و کم بازده تولید شده در صنایع مختلف عنوان نمود. اما در دهه اخیر کاربرد های جدیدی از صنعت بریکت سازی معرفی شده که اهمیت این صنعت را بیش از پیش نمایان کرده است.

در اکثر صنایع، در حین فرآیند تولید همواره مقادیری مواد جانبی ایجاد می گردد که عمدتاً به واسطه دانه بندی ریز، امکان استفاده موثر از آنها وجود ندارد. لذا این مواد که گاهاً ارزش اقتصادی بالایی نیز دارند تنها به واسطه محدودیت های ابعادی، نمی توانند مانند مواد دانه درشت تر مورد استفاده قرار گیرند.

این موضوع می تواند اثرات منفی قابل توجهی بر راندمان تولید و همچنین توجیه پذیری اقتصادی فعالیت صنایع داشته باشد. در اینجاست که نقش تکنولوژی بریکت سازی نمایان شده به طوری که با کمک آن می توان استفاده موثر از مواد جانبی را میسر نمود. از جمله صنایعی که به طور گسترده از این تکنولوژی جهت بهبود عملکرد و افزایش راندمان تولید فرایندهای خود استفاده می کنند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آهن و فولاد (آهن اسفنجی، غبار واحد های احیای مستقیم و فولاد سازی، پوسته های اکسیدی)
  • مواد معدنی (زغال سنگ، نمک، دولومیت، منگنز، فرو آلیاژ ها، آلومینا، آهک و...)
  • مواد شیمیایی ( سولفات ها، کربنات ها، کلرید ها، سیانید ها، برومید ها و...)
  • کود های شیمیایی کشاورزی
  • مواد شوینده و بهداشتی

همواره مقادیر قابل توجهی نرمه زغال سنگ به دست می آید (5 تا 10 درصد) که همان طور که پیش تر اشاره گردید، به واسطه محدودیت های ابعادی، جهت استفاده موثر از آن، از تکنولوژی بریکت سازی استفاده می شود. به طور کلی بریکت سازی زغال سنگ به واسطه اندازه، شکل ظاهری و خواص فیزیکی _شیمیایی کاملاً یکنواخت، رفتاری کاملا همگن در کاربرد مورد نظر داشته که تأثیر قابل توجهی بر افزایش راندمان مصرف انرژی و همچنین تسهیل در کنترل فرآیند و بهبود پایداری سیستم خواهد گذشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>