اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بریکت

در حال حاضر بیشتر کارخانه های فرآوری فلزات و کارخانه های ریخته گری فولاد توجه کافی به تصفیه ضایعات و تراشه های فلزی ندارند. بیشتر ضایعات فلزی به صورت تصادفی روی هم چیده می شوند که این امر علاوه بر اتلاف منابع باعث آلودگی جدی محیط زیست نیز می شود به خصوص در بعضی از پشته های تراشه فلزی در فضای باز، بیشتر تراشه های فلزی در کیسه ها یا جعبه های آهنی حمل می شوند و سپس توسط واگن برقی که تراشه های فلزی را حمل می کند، به مکان های دیگر ارسال می شوند.

در طول کل فرآیند، تراشه های فلزی در مکان های مختلف سقوط می کنند و باعث آلودگی زمین و اتلاف منابع می شونددستگاه بریکت قراضه به طور گسترده ای در کارخانه های پروفیل آلیاژ آلومینیوم، کارخانه های ریخته گری فولاد، کارخانه های ریخته گری آلومینیوم، کارخانه های ریخته گری مس و بیشتر ایستگاه های بازیافت منابع فلزات زباله استفاده می شود. این می تواند تراشه های آلومینیوم، سوفاله فولادی، پودر آهن، تراشه های مس و سایر بریکت ها را به کوره بازگرداند.

صنعت احیای مستقیم

از دیگر زمینه های کاربردی صنعت بریکت سازی می توان به صنعت احیای مستقیم اشاره نمود.محصول خارج شده از کوره ی احیای مستقیم اشاره نمود.محصول خارج شده از کوره احیای مستقیم معمولا دارای 5 تا 5 1 درصد وزنی نرمه آهن اسفنجی ( با دانه بندی کمتر از 6 میلی متر) بوده که به واسطه اندازه ریز آن، استفاده مستقیم از این ماده در کوره فولاد سازی توجیه فنی و اقتصادی ندارد. در حدود نیم قرن است که از تکنولوژی بریکت سازی به عنوان راه حل این مشکل استفاده می شود.

بدین صورت که محصول خروجی از کوره احیای مستقیم باعبور از سیستم اسکرین، غربال شده و نرمه ریز دانه از محصول اصلی جدا می گردد. حال نرمه آهن اسفنجی توسط سیستم بریکت سازی به بریکت نرمه آهن اسفنجی تبدیل شده و قابلیت شارژ به کوره فولاد سازی را پیدا می کند.بدین ترتیب با بهره گیری از تکنولوژی بریکت سازی راندمان مصرف آهن اسفنجی به طور قابل توجهی بهبود پیدا خواهد نمود.

از طرف دیگر، از دهه 80 میلادی انقلابی در صنعت آهن و فولاد رخ داد به طوری که با بهره گیری از تکنولوژی بریکت سازی دما بالا در واحد های واحد مستقیم، محصولی با نام بریکت داغ آهن اسفنجی (HBI) پدید آمد که بسیاری از مشکلات پیرامون ذخیره سازی و حمل و نقل آهن اسفنجی و همچنین شارژ این محصول به کوره های فولاد سازی را مرتفع نموده است.

در طی چند سال اخیر نیز زمینه جدیدی در حوزه کاربرد تکنولوژی بریکت سازی در صنعت احیای مستقیم ایجاد شده که هدف از آفرینش آن تولید محصولی با کیفیت و در عین حال، دارای خواص مورد نیاز واحد های فولاد سازی بوده است. این محصول که با نام بریکت سرد آهن و کربن (CBIC) شناخته می شود، در طی فرآیند بریکت سازی آهن اسفنجی در دماهای پایین تولید می گردد.

از مزایای این محصول نسبت به آهن اسفجی، می توان به استحکام خردایش و مقاومت به سایش بیشتر، مقاومت به افت درجه فلزی بیشترو همچنین ریسک بسیار کمتر در حین ذخیره سازی و حمل ونقل اشاره نمود. از طرف دیگر، در فرایند تولید این محصول، امکان افزودن افزودنی های مورد نیاز واحد فولاد سازی مثل کربن، آهک و فرو آلیاژ ها و در نتیجه، تنظیم ترکیب شیمیایی شارژ ورودی به کوره فولاد سازی نیز وجود دارد. تمام این مزایا موجب خلق ارزش افزوده قابل توجه نسبت به آهن اسفنجی می شود که صنعت احیای مستقیم را همیشه مدیون تکنولوژی بریکت سازی کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>