اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بریکت

بریکت آهن اسفنجی و فرآیند فولادسازی کوره بلند و کنورتور: در چند سال اخیر سازمان بهداشت جهانی (WHO) نگاه ویژه ای به صنایع آلاینده در جهان داشته به طوری که از طرق مختلف نگرانی های خود را از روند رو به رشد آلودگی هوا در کره زمین و نقش صنایع آلاینده در تولید گازهای گلخانه ای ابراز نموده است. مجمع بین المللی تغییرات آب و هوایی (IPCC) در سال 2015 اعلام کرد که گاز CO2 حدود 76 درصد حجم گازهای گلخانه ای تولید شده در جهان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارشات موجود، بیش از 20 درصد گازهای گلخانه ای تولید شده در دنیا مربوط به بخش صنعت می باشد که از بین صنایع فعال، صنعت آهن و فولاد سهم 35 درصدی داشته است. تولید جهانی گاز CO2 حدود 35 میلیارد تن در سال گزارش شده که در این بین، سهم صنعت آهن و فولاد در حدود 7 درصد بوده است.

آهن در کوره بلند توسط احتراق کک تولید می شود و با توجه به کاهش منابع زغال سنگ های کک شو، قیمت کک در حال افزایش است. همچنین مراحل آماده سازی مواد اولیه این فرآیند مانند کلوخه سازی، کک سازی و سینترینگ هزینه بالایی را بر صنعت فولاد تحمیل می کنند.در نتیجه می توان گفت کوره بلند به دلیل مشکالت اقتصادی و زیست محیطی ناشی از بکارگیری کک و سینترینگ در صنعت فولاد آینده نامشخصی خواهد داشت

در صنعت آهن و فولاد نیز واحدهای آهن سازی کوره بلند، به واسطه استفاده از کک، سهم حدود 80 درصدی از کل CO2 تولید شده در این حوزه را به خود اختصاص داده اند. بر اساس آمارهای جهانی مصرف زغال سنگ در صنعت آهن و فولاد، می توان دریافت که میزان CO2 تولید شده در واحد کوره بلند (با احتساب واحد کک سازی) حدود 1/8 تن به ازاء هر تن آهن خام تولیدی می باشد. از طرف دیگر، میزان آلایندگی واحدهای احیای مستقیم پایه -گاز حدود 35 درصد حجم آلاینده های تولیدی در واحدهای کوره بلند گزارش شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>