اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بریکت

نخستین گزارش استفاده از بریکت داغ آهن اسفنجی (HBI) در شارژ کوره بلند، مربوط به حدود 35 سال پیش و در مجتمع فولادسازی AK Steel آمریکا بوده است که در آن اثرات حضور HBI در شارژ کوره بلند بر افزایش توان تولید و کاهش مصرف کک و تولید آلاینده ها در واحد مورد بررسی قرار گرفت.

در طی چند سال اخیر در بعضی از دوره های زمانی، میزان HBI موجود در شارژ کوره بلند شرکت AK Steel به حدود 30 درصد بار آهنی ورودی به کوره رسیده به طوری که توان تولید کوره بلند این شرکت بالاترین میزان گزارش شده در دنیا بوده و حدود 4 تن در روز در متر مکعب کوره گزارش شده است. میدرکس در سال 2016 با انتشار گزارشی، به بررسی بازار آینده بریکت آهن اسفنجی پرداخته است.

در این گزارش دو سناریو برای تخمین میزان بریکت آهن اسفنجی مورد نیاز جهانی در سال 2040 در نظر گرفته شده است. در سناریوی اول که دیدگاه محتاطانه دارد فرض شده که در سال 2040، محصول بریکت آهن اسفنجی حدود 10 درصد شارژ کوره بلند مجتمع های فولادسازی واقع در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی، 3 درصد شارژ کوره بلند مجتمع های آسیایی، 2 درصد شارژ کوره بلند واحدهای آمریکای جنوبی و 1 درصد شارژ کوره بلند مجتمع های واقع در CIS را به خود اختصاص دهد.

در این صورت میزان نیاز جهانی بریکت آهن اسفنجی در سال 2040 بالغ بر 40 میلیون تن در سال خواهد بود. در سناریوی دوم، در سال 2040 سهم بریکت در شارژ کوره بلند واحدهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی 15درصد، در شارژ واحدهای آسیایی 7 درصد و واحدهای آمریکای جنوبی و CIS حدود 5 درصد خواهد بود. بدین ترتیب میزان نیاز جهانی بریکت به حدود 90 میلیون تن در سال خواهد رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>