اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منابع یادگیری نرم افزار ETABS:
منابع یادگیری نرم افزار ایتبس به دو نوع منابع نوشتاری (راهنمای نرم افزار، کتاب) و منابع ویدیویی تقسیم می شوند. در این بخش، بهترین منابع برای شروع یادگیری ETABS را معرفی می کنیم.

نرم افزار_ETABS2

راهنمای نرم افزار ایتبس:
نرم افزار ETABS یکی از محصولات شرکت بزرگ و شناخته شده CSi است.

محصولات نرم افزاری این شرکت از پشتیبانی خوبی در زمینه راهنمایی کاربران توسط مطالب ارائه شده در Help و سایت رسمی CSi بهره می برند. Help ایتبس، از منابع جامع و مناسب برای شروع یادگیری این نرم افزار به شمار می رود.

این منبع، اصول ابتدایی کار با ابزارهای مختلف را به خوبی توضیح می دهد. کاربران برای اطلاع از قابلیت های جدید و یادگیری مباحث پیشرفته تر می توانند به سایت CSi مراجعه کنند.

راهنما و مطالب سایت رسمی، به عنوان کامل ترین مرجع یادگیری یک نرم افزار برای کاربران مبتدی و پیشرفته هستند.

کاربران مبتدی می توانند از Help نرم افزار به منظور آشنایی با محیط کاربری و عملکرد ابزارها استفاده کنند. کاربران پیشرفته نیز از مطالب سایت برای به روزرسانی دانش و تقویت مهارت های خود بهره می برند.

البته بهره مندی از هر دوی این منابع نیازمند تسلط بر روی زبان انگلیسی در سطح عمومی و زبان تخصصی مهندسی عمران است.

کتاب آموزش نرم افزار ایتبس:
به دلیل اهمیت بالای نرم افزار ETABS در حوزه مهندسی سازه، تا کنون کتاب های متعددی از نسخه های مختلف این نرم افزار منتشر شده اند.

برخلاف بسیاری از کتاب های فارسی زبان در زمینه آموزش نرم افزارهای تخصصی، کتاب های آموزش ایتبس، فقط به مطالب ارائه شده در Help نرم افزار اکتفا نمی کنند و جزئیات طراحی ساختمان ها را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

البته هزینه بالای تهیه این کتاب ها و درک نسبتا دشوار روند کار با نرم افزار (نسبت به فیلم های آموزشی) را می توان به عنوان محدودیت های اصلی این منابع در نظر گرفت.

فیلم آموزش نرم افزار ایتبس:
فیلم های آموزشی از منابعی هستند که در سال های اخیر مورد استقبال بسیار زیاد دانشجویان و مهندسان قرار گرفته اند.

تا کنون فیلم های متعددی به منظور آموزش نرم افزار ETABS تهیه شده اند. این فیلم ها معمولا بر اساس نسخه های پایدار نرم افزار، به آموزش نحوه مدل سازی، تحلیل و طراحی ساختمان ها بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی می پردازند.

البته میزان تسلط اساتید، نسخه های مورد استفاده و تعدد مثال ها از عوامل مهمی هستند که بر روی کیفیت فیلم های آموزش نرم افزار ETABS تأثیر می گذارند.

در مجموع، فیلم های آموزشی را می توان به عنوان بهترین منابع یادگیری ETABS در نظر گرفت.

این فیلم ها از انعطاف پذیری بالا در زمان و مکان یادگیری بهره می برند و کاربر را به طور کامل با نحوه فعال سازی دستورات و به کارگیری ابزارها آشنا می کنند.

بهترین نسخه نرم افزار ایتبس برای یادگیری کدام است؟
همیشه نسخه های جدیدتر دارای ابزارها و قابلیت های بیشتری هستند.

به همین دلیل، در هنگام انتخاب نسخه مناسب به خاطر داشته باشید که آخرین نسخه ها می توانند گزینه بسیار مناسبی برای شروع یادگیری نرم افزار باشند.

علاوه بر این، نسخه های جدید از استانداردهای ملی و بین المللی بیشتری پشتیبانی می کنند. از این رو، مشکلی در زمینه طراحی بر اساس استانداردهای جدید و بازنگری شده وجود نخواهد داشت.

البته آخرین نسخه از نرم افزارها معمولا دارای اشکلات یا اصطلاحا باگ هایی هستند که می توانند روند مدل سازی، تحلیل و طراحی را با مشکل مواجه کنند.

به علاوه، عدم گسترش کافی این نسخه بین کاربران حرفه ای، پیدا کردن منابع آموزشی مبتنی بر آن ها را دشوار می کند.

از این رو، برای یادگیری فقط می توان بر روی راهنمای نرم افزار تکیه کرد. در نتیجه، نسخه های نزدیک به آخرین نسخه (نسخه های پایدار)، بهترین گزینه برای یادگیری، انجام پروژه های دانشجویی و پروژه های کارگاهی هستند.

در گذشته نسخه 2009 نرم افزار ETABS از محبوبیت زیادی بین دانشجویان و مهندسان برخوردار بود.

با تغییر استانداردهای ملی و عدم پشتیبانی ETABS 9 از این استانداردها، کاربران به مرور به نسخه های 2016 و بالاتر روی آوردند.

این نسخه ها علاوه بر قابلیت های بیشتر و بهتر، از استانداردهای مورد نیاز برای چک لیست طراحی ساختمان پشتیبانی می کنند.

آخرین نکته در زمینه انتخاب بهترین نسخه نرم افزار ETABS، توان پردازشی و گرافیکی کامپیوتر شما است. نسخه های قدیمی تر با سیستم های قدیمی سازگاری بیشتری دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>