اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا زلزله یک اثر دومینو دارد؟
همیشه این طور نیست که یک زلزله بزرگ زمین لرزه های بعدی را ایجاد کند اما محققان باور دارند که این پدیده خیلی غیر معمول نیست و امکان بروز آن وجود دارد.

زلزله12

هنگامی که یک گسیختگی گسل رخ می دهد، تنش وارد شده بر روی آن قسمت از گسل کاهش می یابد اما می توان تنش بیشتری را در قسمت های مجاور گسل که با آن حرکت نکرده اند وارد کرد.

در دنباله زمین لرزه 2010/2011 در «کرایست چرچ» (Christchurch) مردم این منطقه شاهد زمین لرزه بسیار بزرگی که در سپتامبر 2010 رخ داد نیز بودند، و قبل از آن یک دنباله پس لرزه بسیار فعال در این منطقه پیش آمد و تا مدت ها پس از زلزله مردم این منطقه همچنان شاهد حرکت زلزله های بزرگ به تدریج در امتداد شبکه ای از گسل ها از غرب به شرق بودند.

هنگامی که زلزله گسل را از هم گسیخته می کند، بارها یا تنش های بیشتری به مناطق مجاور وارد می کند و این پس لرزه ها در پوسته زمین هستند که سعی می کنند آن تنش ها را کاهش داده و به حالت تعادل برسانند.

این پس لرزه ها می توانند به سازه های ضعیف تر بیشتر آسیب برسانند و اغلب می توانند به اندازه زلزله اصلی خطرناک باشند.

بدترین تلفات زلزله در کجا اتفاق می افتد؟
در حالی که کشورهایی مانند شیلی و ژاپن مستعد زلزله های شدید هستند، تلفات جانی در این کشورها اغلب بسیار کمتر از کشورهای در حال توسعه است، در حالی که زلزله در این دو کشور بسیار شدیدتر رخ می دهد.

داده ها و بررسی ها نشان می دهد که کشورهای در حال توسعه از قوانین ساختمانی که از سازه ها در برابر زلزله محافظت می کند کمتر پیروی می کنند و این موضوع سبب می شود خانه ها و دیگر ساختمان ها در این مناطق آسیب پذیر شوند.

همچنین مناطق آمریکای جنوبی و خاورمیانه نیز تمایل بیشتری برای ساخت خانه و ساختمان با آجرهای خشتی (معمولاً با گل) و مصالح دیگر دارند که در برابر زلزله مقاوم نیستند.

در حقیقت این مصالح دارای ساختارهای کاملاً شکننده ای هستند و هر زمان که زمین لرزه را تجربه کنند، احتمال شکست و تخریب آن ها وجود دارد.

ضوابط ساخت و ساز در اروپا قوی تر از قوانین کشورهای در حال توسعه است، اما ساختمان های تاریخی که برای محافظت از آن ها در برابر لرزش زمین مقاوم سازی صورت نگرفته است، هنگام وقوع زلزله آسیب پذیر باقی می مانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>