اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

پیچش غیر یکنواخت (Nonuniform Torsion) حالت دوم:

پیچش

در این حالت، سطح مقطع میله به طور پیوسته تغییر می کند و میله تحت گشتاور پیچشی ثابت قرار می گیرد (شکل زیر).

در صوت ثابت بودن گشتاور پیچشی، تنش برشی ماکسیمم در یک میله توپر، همیشه بر روی سطح مقطعی ایجاد می شود که دارای کوچک ترین قطر است.

این موضوع معمولاً برای لوله ها نیز صدق می کند. در این موارد، به منظور محاسبه تنش برشی ماکسیمم فقط باید کوچک ترین سطح مقطع میله یا لوله را مورد ارزیابی قرار داد.

در موارد دیگر، مقدار ماکسیمم تنش برشی با بررسی نقاط مختلف و مقایسه تنش های موجود بر روی آن ها به دست می آید.

میله تحت پیچش غیر یکنواخت (حالت دوم)

به منظور تعیین زاویه پیچش، المان dx در فاصله x از انتهای میله را در نظر می گیریم. زاویه چرخش برای این المان با استفاده از رابطه زیر تعیین می شود:

(IP(x: ممان اینرسی قطبی سطح مقطعی در فاصله x از انتهای میله

به این ترتیب، زاویه پیچش برای کل میله با جمع زوایای پیچش تمام المان ها به دست می آید:

اگر عبارت مربوط به (IP(x پیچیده نباشد، امکان حل تحلیلی انتگرال بالا فراهم خواهد شد (مانند مثال 2 در انتهای مقاله). در غیر این صورت، انتگرال را باید به صورت عددی مورد محاسبه قرار داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>