اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

کرنش های اصلی:

سازه6

کرنش های اصلی بر روی صفحات عمود با زاویه اصلی θp رخ می دهند. مقادیر زاویه های اصلی از رابطه زیر به دست می آیند:

کرنش های اصلی نیز از طریق رابطه کلی زیر محاسبه می شوند:

رابطه بالا مشابه رابطه کلی محاسبه تنش های اصلی (σ1,2) است. در انتهای این مقاله، نحوه تعیین جهت گیری کرنش های اصلی در قالب یک مثال توضیح داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که در حالت کرنش صفحه ای، کرنش نرمال در راستای z و کرنش های برشی بر روی صفحات اصلی صفر هستند.

کرنش برشی ماکسیمم:
کرنش برشی ماکسیمم (γmax) بر روی صفحه xy با زاویه 45 درجه نسبت به راستای کرنش های اصلی رخ می دهد. این کرنش از طریق رابطه زیر محاسبه می شود:

کرنش برشی مینیمم (γmin) با کرنش برشی ماکسیمم برابر اما علامت آن منفی است. مقدار کرنش نرمال در راستای کرنش برشی ماکسیم به صورت زیر تعیین می شود:

رابطه بالا مشابه رابطه زیر در مبحث تنش های اصلی است:

کرنش های برشی ماکسیمم خارج صفحه ای با استفاده از روابطی مشابه γmax/2 به دست می آیند.

بخش ب شکل زیر، یک المان تحت تنش صفحه ای را نمایش می دهد که جهت گیری آن در راستای صفحات اصلی تنش است و هیچ تنش برشی بر روی آن اعمال نمی شود.

به این ترتیب، کرنش برشی γx1y1 بر روی این المان صفر خواهد بود. این بدان معناست که کرنش های نرمال در این المان، کرنش های اصلی هستند.

بنابراین، بر روی هر نقطه ای از جسم تحت تنش، کرنش های اصلی و تنش های اصلی در جهات یکسان رخ می دهند.

المان‌های تحت تنش صفحه‌ای: الف) المان اصلی؛ ب) المان دوران یافته در راستای سه صفحه اصلی و سه تنش اصلی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>