اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

استفاده از قالب های فلزی به منظور تولید تیراژ بالا در قطعات فلزی، گزینه بسیار مناسبى است. عیوب و تغییرات در قالب های فلزی گریز ناپذیر است. در بین گزینه های مختلف، استفاده از فرآیند جوشکاری ترمیمی بهترین گزینه انتخابی در مراکز صنعتی بزرگ و کوچک، برای رفع عیوب و تغییرات است.

در بسیاری از مواقع، قالب های فلزی بر اثر اشتباهات طراحی، مدل سازی، ریخته گری، ماشینکاری یا قالب سازی، نیاز به ترمیم و رفع عیب دارد که فرآیند جوشکاری به دلیل ارزانی، گستردگی و در دسترس بودن نسبت به دیگر فرآیندها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند جوشکاری به دو خانواده بزرگ جوشکاری ذوبی و جوشکاری غیرذوبی تقسیم بندی می شود.

ترمیم قالب های فلزی با فرآیند جوشکاری

در بین انواع روش های جوشکاری، جوشکاری قوسی با الکترود روپوشدار ( جوشکاری برق)، جوشکاری با گاز محافظ ( جوشکاری CO2 و جوشکاری TIGG بیشترین کاربرد را در ترمیم قالب های فلزی دارند. از فاکتورهای تأثیرگذار در انتخاب استفاده از روش های مختلف جوشکاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع عیوب
  • مقدار حجم و محدوده عیوب
  • همچنین جنس قالب فلزی
  • راحتی و دردسترس بودن
  • ارزانی روش جوشکاری

مهم ترین عوامل تأثیرگذار برای انتخاب روش جوشکاری ترمیمی برای قالب های فلزی، جنس قالب و همچنین مقدار و حجم عیوب یا تغییرات است.ترمیم یا ایجاد تغییرات در قالب های فلزی با توجه به جنس های بکار رفته و حساسیت در آن باید از دقت بالایی برخوردار باشد. حضور الزامی بسیاری از عناصر به منظور بالا بردن کیفیت فولادها و چدن ها در صنعت قالب سازی می تواند محدودیت ها و دقت های ویژه ای را به همراه داشته باشد.

جوشکاری بر روی قالب های فلزی همانند جوشکاری بر روی آهن معمولی نیست. در این نوع جوشکاری ها باید علاوه بر انتخاب درست روش جوشکاری ترمیمی، انتخاب پیش گرمایی ( Preheating) و پس گرمایی Past heating WPS مناسب، تدوین WPS و PQR و استفاده از جوشکار حرفه ای و بسیاری از نکات ریز و درشت دیگر باید مد نظر قرار گیرد. همین تفاوت ها می تواند اهمیت فوق العاده جوشکاری ترمیمی برای قالب های فلزی را آشکار سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>