اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


قالب فلزی


جنس قالب ها

قالب های فلزی چه در ابعاد بزرگ یا کوچک با توجه به نوع عملکرد خود می توانند از جنس چدن ( از خانواده چدن ها با ساختار کروی یا چدن های داکتیل) یا فولادهای ابزار ( با قابلیت سختکاری) باشند.

جنس کفشک

عموماً در تمامی مراحل قالب های فلزی ( به دلیل تنوع و دمای ذوب پایین و شکل پذیری آسان و مقرون به صرفه بودن چدن) جنس کفشک های قالب از چدن با ساختار گرافیتی کروی مانند GG25 و GG30 است.

قالب های فلزی با عملکرد کشش

قالب های فلزی با عملکرد کشش می توانند از جنس چدن های داکتیل با قابلیت سختکاری شعله ای مانند چدن های GGG60 و GM2466 هستند.

قالب های فلزی با عملکرد برش، خم یا کوبش

برای عملکردهای برش Trim و خم Bending یا کوبش Stamping در قالب های فلزی عموماً از فولادهای ابزار استفاده می‌شود که توانایی سختی پذری بالا ( حدود سختی 55-60 راکول سی) را داشته باشند.

در قالبسازی صنعتی بزرگ امروزی، استفاده از فولادهای ابزار سخت شونده در کوره به دلیل محدودیت های جوش پذیری ( وجود عنصر کروم درصد بالا که باعث کاهش جوش پذیری می شود) و مشکلات ناشی از آن بسیار کاهش یافته و شرکت های بزرگ قالبسازی جهان همانند فوجی، میازو، اوگی هارا، پژو، رنو و ….. از فولادهای ریختگی سختی پذیر با شعله به دلیل راحتی در سختکاری و همچنین جوش پذیری خوب آنها استفاده می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>