اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

الکترودهای چدن را به دلیل مشکلات انبارش و همچنین شرایط ویژه انبارداری به مقدار احتیاج خریداری نمایید.به دلیل روپوش قلیایی الکترودهای چدن هرگز الکترود را خم نکنید زیرا روپوش الکترود از آن ناحیه شکسته شده و می ریزد و باعث عدم پوشش مناسب و ورود گازهای مخرب به حوضچه مذاب می شود و عیوب در آن منطقه از حوضچه مذاب را به همراه دارد.

در حین جوشکاری دقت شود الکترود با هیچ یک از قسمت های قطعه کار تماس نداشته باشد در این صورت به دلیل پودر آهن موجود در روپوش الکترود، اتصال در آن نقطه برقرار شده و باعث آسیب دیدگی الکترود و قطعه کار می شود.توصیه اکید می شود قبل از جوشکاری سطح خارجی قطعه کار از رنگ، زنگ، روغن و سایر ناپاکی ها تمیز شود.

چون احتمال نفوذ موادی همانند روغن در عمق عیوب و قطعه کار و عمق ترک وجود دارد، برای از بین بردن چربی که باعث ایجاد عیوب جدید در فلز جوش می شود، می توان از مواد شیمیایی چربی گیر مانند تتراکلرید کربن استفاده کرد. قطعات بزرگ چدنی همانند دستگاه های صنعتی یا قالب های فلزی را می توان به آرامی حداکثر تا 300 درجه سانتیگراد پیش گرم کرد. دقت شود نیاز نیست کل قطعه پیش گرم شود و فقط محدوده و منطقه کنار جوشکاری گرم شود کافی است.

بهتر است از حداقل شدت جریان ( آمپر) برای جوشکاری چدن استفاده شود.یک توصیه بسیار کاربردی برای به وجود نیامدن ترک هایی که ممکن است در اثر تنش های حرارتی چدن یا انقباض گرده جوش ایجاد شوند این است که بهتر است عمل جوشکاری فاصله دار و در چندین مرتبه عملیات جوشکاری را قطع نمود.
چکش کاری آرام بر روی گرده هایی به طول 2 سانتیمتر بلافاصله بعد از جوشکاری می تواند برای کاهش تنش پسماند بسیار مفید باشد. انجام این عمل همچنین می تواند باعث شود تا دمای قطعه کار از تحمل دست گرم تر نشود.

از چکش با اشکال سر گرد استفاده شود.چنانچه قطعات چدنی در حین جوشکاری بیش از حد مجاز گرم شد ( دمای قطعه کار از تحمل دست گرمتر نشود) کار را فورا باید متوقف نمود تا دما پایین آمده و بعد شروع به کار نمود.جوشکاری بر روی قطعات چدنی باید بدون حرکتموجی و همراه با گرده های نازک و به طول کوچک انجام شود.

از سریع سرد کردن قطعه جوشکاری شده به هر نحوی خودداری نمایید چون باعث تشدید تنش در قطعه شده و میل به ترک و شکست در قطعه را افزایش می دهد.قطعات را می توان پس از جوشکاری با ماسه داغ، پشم شیشه یا پتوهای حرارتی پوشاند تا از سریع سردشدن قطعه جلوگیری شود.در صورتی که قطعه کار دارای ترک باشد قبل از انجام هر کاری ترک قطعه باید توسط ابزارهای براده برداری کاملاً برطرف شود و قطعه آماده جوشکاری شود.برای برطرف کردن ترک هایی که در حین جوشکاری ایجاد می شود اول از همه باید عملیات جوشکاری رامتوقف نمود و پس از آن با سنگ فرز و فرزهای انگشتی ترک را تا عمق آن برطرف نمود و سپس کارجوشکاری را ادامه داد.

چند نکته کلیدی کاربردی در جوشکاری قطعات چدنی

مهم ترین نکته قابل توجه در جوشکاری ترمیمی قطعات چدنی آماده سازی قطعات است. آماده سازی منطقه مورد نیاز جوشکاری در قطعات چدنی از نظر طراحی پخ ها حائز اهمیت است. بهتر است شیارها و پخ های ایجاد شده به صورت U شکلل بوده و مناطق تیز که محل ایجاد تمرکز تنش بسیار زیادی می شوند به صورت فرم گرد و R دار ( محدب) درآیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>