اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

برای جوشکاری قطعات فولاد ابزار لب پر شده حتماً باید آن منطقه را پخ زده و آماده سازی نمود.نقاط و مناطق تیز که نیاز به جوشکاری دارند محل ایجاد تمرکز تنش بسیار زیادی می شوند باید به صورت فرم گرد و R دار ( محدب) درآیند.در صورت نیاز به جوشکاری مجدد بر روی مناطقی که قبلاً جوشکاری شده، حتماً باید فلز جوش قبلی توسط ابزارهای براده برداری و سنگ فرز یا فرز انگشتی کاملاً برداشته شود و سپس جوشکاری شود.

در صورت مشاهده ترک در هر مرحله از جوشکاری، کار متوقف شده و روش های اجرایی جهت رفع ترک درالویت قرار می گیرد.هرگز برای رفع ترک از شدت جریان زیاد ( آمپر) برای ذوب منطقه ترک استفاده نشود چون این امر باعث افزایش ابعادی منطقه ترک و نفوذ آن در قطعه می شود.توصیه اکید می شود قبل از جوشکاری سطح خارجی قطعه کار از اکسید، رنگ، زنگ، روغن و سایر ناپاکی ها تمیز شود.

یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای جلوگیری از بروز ترک و شکست در قطعات جوشکاری شده از این نوع فولادها پیش گرمایی مناسب برای این قطعات قبل از جوشکاری است.اگر قطعاتی که نیاز به جوشکاری دارند کوچک باشند و بتوان آن را با دست حمل نمود پیشنهاد مى شود، حتماً آن قطعه تا دمای 300 درجه سانتیگراد در کوره به آرامی پیش گرم شود.

اگر قطعات فولادی که نیاز به ترمیم و جوشکاری دارند از لحاظ حجم بزرگ بوده و استفاده از کوره به جهت پیش گرمایی برای قطعه مهیا نباشد بدین منظور از مشعل های گازی به جهت پیش گرمایی استفاده شود.
چون امکان تخمین دمای پیش گرم قطعه نیاز به تجربه زیادی دارد می توان از گچ ها و ماژیک های حرارتی یا ترمومترهای صنعتی استفاده نمود تا قطعه کار بیشتر یا کمتر پیش گرم نشود.

در بعضی از مواقع لبه های قالب های فلزی از محل خود ترک داشته و نیاز به ترمیم دارند در صورتی که قطعه شکسته شده کوچک باشد نباید آن را در سر جای خود قرار داد و آن را به قالب جوش داد و بهتر است با استفاده از الکترودهای پایه یک لایه زیرین درست نمود و پس از آن از الکترودهای روکشی سخت جهت ایجاد لبه برشی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>