اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


استفاده از پودر لاستیک در آسفالت

یکی از کاربردهای عمده پودر لاستیک، استفاده به عنوان مکمل قیر در آسفالت های پلیمری است.از جمله خواص پودر لاستیک در آسفالت می توان به کاهش تنش در سطح آسفالت، افزایش نقطه نرمی و انعطاف بالای آسفالت در فشارهای ناشی از بار ترافیکی بالا اشاره کرد.

قیرهای به دست آمده از نفت خام یا قیر طبیعی که سالیان دراز عمدتاً به عنوان ماده چسباننده در ساخت جاده ها و یا دیگر مصارف عایقکاری و پوششی به کار می رود، هیچ گاه از یک سری خواص فیزیکی و مکانیکی کاملاً رضایتبخش برخوردار نبوده و با توجه به خواص فیزیکی و مکانیکی محدود، از قابلیت کاربردی محدود و زمان سرویس دهی مشخص برخوردار هستند. از این رو محققان همواره تلاش داشته اند که به نحوی خواص این سنگین ترین برش نفتی را در جهت مطلوب تغییر دهند.

اصلاح خواص قیر باعث بالا رفتن کیفیت آن و افزایش عمر سرویس دهی پوشش شده و درنتیجه هزینه های نگهداری و تکرار پوشش به نحو چشمگیری کاسته خواهد شد. یکی از این مواد اصلاح کننده، استفاده از پودر لاستیک است.

مقایسه آسفالت لاستیکی و آسفالت معمولی

نتایج آزمایش ها نشان داده که این آسفالت نسبت به آسفالت معمولی دارای مقاومت مارشال بیشتر، مدول برجهندگی و کشش غیرمستقیم بیشتر و عمق شیارشدگی کمتری است. افزودن مصالح لاستیکی بازیابی شده به مخلو ط های آسفالتی به عنوان هدف ثانویه و به دلیل حفاظت از محیط زیست، مطرح و در این زمینه بررسی و تحقیقاتی انجام گرفته است.

از جمله این مواد خرده یا پودر لاستیک تایرهای کهنه و فرسوده است. استفاده از خرده لاستیک در قیر به سال های اول دهه 1960 باز می گردد. از آن به بعد انواع لاستیک مانند لاستیک مصنوعی، طبیعی، شیرابه لاستیکی و غیره به قیر اضافه شده است. خرده لاستیک، ساختمان شبکه ای داشته و در بخش مالتن قیر محلول نیست.انتظار می رود این پلیمرها در قیر محلول باشد. قیر لاستیکی به صورت مخلوطی از سه جزء تعریف می شود:

  • یک قیر نفتی جاده سازی (حدود 70 تا 80 درصد جرمی)
  • یک روغن آروماتیک (حدود 3 درصد جرمی)
  • خرده لاستیک به دست آمده از لاستیک های فرسوده ریز 1 تا 50 میکرون ( 18 تا 26 درصد)
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>