اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


لاستیک


روش تولید خرده لاستیک

  • آسیاب کردن در دمای متوسط محیط
  • آسیاب کردن در سرما

که از این میان، روش دوم ذرات ریزتری را تولید می کند ولی گرا نتر است.

دو فرآیند برای اصلاح قیر با خرده لاستیک وجود دارد:

  • فرآیند تر
  • فرآیند خشک

در فرآیند تر، خرده لاستیک قبل از افزایش مصالح به قیر افزوده می شود. بین 18 تا 26 درصد از خرده لاستیک به مدت 2-1 ساعت در دمای 218-190 درجه سانتیگراد با قیر واکنش داده می شود. در چنین دمای بالایی، پیوندهای فیزیکی و شیمیایی زیادی بین اجزا تولید می شود. در طی این فرآیند ویسکوزیته واکنش های بین قیر و خرده لاستیک بالا رفته و در نهایت ثابت می ماند. یک ویسکوزیته ثابت معقول، نشان دهنده تکمیل واکنش است.

این نوع واکنش ها از نوع برهم کنش های فیزیکی و شیمیایی هستند که ذرات لاستیک، متورم شده و ویسکوزیته افزایش می یابد. در زمان های اختلاط طولانی تر، ذرات لاستیک تخریب شده و ویسکوزیته کاهش می یابد. اگر ویسکوزیته به سطح مطلوبی کاهش نیابد، از یک ماده جایگزین روا ن کننده استفاده می شود. در این فرآیند بسته به نوع مصالح، دما تغییر می کند. برای مثال دمای 190-163 برای مخلوط آسفالت گرم با دانه بندی متراکم و دمای 163-135 برای مصالح با دانه بندی باز.

در فرآیند خشک، خرده لاستیک به مصالح اضافه شده و سپس قیر به مخلوط اضافه می شود. در حدود 5- 3 درصد جرم مصالح از خرده لاستیک اضافه می شود. درصد خرده لاستیک دراین فرآیند 4-2 برابر فرایند تر است.

مزایای خرده لاستیک

از عمد ه ترین مزایای استفاده از خرده لاستیک در تهیه مخلو ط های آسفالتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت بیشتر در برابر خستگی.
  • افزایش خاصیت کشش پذیری در دمای پایین.
  • حساسیت حرارتی کمتر.
  • الاستیسیته بهبود یافته پوشش.
  • ویسکوزیته و چسبندگی بیشتر و مقاومت دربرابر شیارشدگی.
  • بهبود خواص رئولوژیکی.
  • کاهش درجه نفوذ (درجه نفوذ قیر در دماهای بالا به شدت و در دماهای پایین اندکی کاهش می یابد).
  • افزایش نقطه نرمی.
  • کاهش شکنندگی در درجه حرارت پایین.
  • کاهش مدول مصالح.
  • کاهش صدای چرخ
  • مقاومت بیشتر در برابر ی خزدگی سطوح متخلخل.

همچنین نتایج آزمایش خزش نشان می دهد که رفتار این نوع قیرها به رفتار قیر اید ه آل نزدیک است. داده های رئولوژیکی، بهبود خواص قیر در دو محدوده دمایی سرد و گرم را تائید می کند. انواع مختلف خرده لاستیک اثرات متفاوتی بر روی خواص قیر دارد.بررسی ها نشان می دهد که مخلو ط های آسفالتی ساخته شده با این نوع قیرها دارای مقاومت خوبی در مقابل شیارشدگی، تغییر شکل های دائم هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>