اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چدن

چدن خاکستری در صنعت از تمامی آلیا ژها و فلزات ریخته گری مصرف بیشتری دارد. در حقیقت منشأ این نام گذاری، رنگ سطح مقطع شکست این آلیاژ است، چرا که به دلیل وجود کربن زیاد در این آلیاژ سطح مقطع آن به رنگ خاکستری است.گرافیت ها در این چدن به صورت ورقه ای تشکیل می شوند.

شکل گرافیت در این چدن، باعث ایجاد ویژگی های خاصی مانند، مقاومت ارتعاش خوبب در این آلیاژ می شود. به طوری که بیشتر از این آلیاژ در مصارفی استفاده می شود که به مستهلک کردن ارتعاش نیاز است. وجود گرافیت به شکل ورق های این آلیاژ را به شدت در برابر کشش حساس می کند و لازم است در کاربردهایی که چدن خاکستری تحت کشش و ضربه قرار می گیرد با احتیاط عمل شود.

چنان چه چدن خاکستری در هنگام تولید با سرعت بالایی سرد شود و مقدار منگنز آن زیاد باشد، مقدار گرافیت آن کم خواهد بود. برعکس اگر در هنگام تولید چدن خاکستری، سرعت سرد شدن کم باشد و مقدار سیلیسیم افزایش یابد، مقدار گرافیت آن زیاد می شود.

وجود گرافیت در چدن خاکستری قابلیت براده برداری را افزایش می دهد و ضریب اصطکاک را کم می کند. از این آلیاژ برای تولید قطعات سنگین، مانند بدنه ماشین آلات صنعتی (به دلیل سهولت بیشتر در ریخته گری)، ابزار کشاورزی، لوازم و اثاثیه منزل، قطعات خودرو و پایه ماشین ابزار استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>