اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چدن

در این نوع چدن، گرافیت به صورت ورقه ای در چدن وجود ندارد، بلکه به شکل کروی است. برای تولید چدن خاکستری با گرافیت کروی باید به چدن مذاب، آلیاژ نیکل - منیزیم یا آلیاژ سیلیسیم - آهن منیزیم اضافه شود. سبب افزایش قابلیت انبساط، خم کاری و استحکام در این چدن 3 تا 5 برابر چدن خاکستری با گرافیت ورقه ای خواهد شد. این چدن به چدن داکتیل نیز معروف است. این چدن به دلیل ویژگی های اشاره شده، در تهیه سیلندر، پوسته پمپ، چرخ لنگ، توربین ها، محفظه جعبه دنده ها و قرقره ها کاربرد دارد.

کربن در چدن های سخت به صورت گرافیت وجود ندارد و به صورت ترکیب شیمیایی با آهن Fe3C یافت می شود. براده برداری از چدن های سخت بسیار دشوار است و برای این منظور باید از ابزارهایی با جنس فلزات سخت (الماسه) و سنگ های سنباده استفاده کرد.از ویژگی های دیگر چدن سخت، مقاومت در برابر سایش است. این ویژگی به علت سریع سرد شدن در قالب و سخت شدن سطح قطعه حاصل می شود.

ساخت چرخ های واگن، پیستون های هیدرولیکی و انواع نوردها از جمله موارد کاربرد چدن سخت است.آهن خام سفید را به همراه درصد معینی از کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد در کوره کوپل یا کوره الکتریکی ذوب، و پس از ریختن آن در قالب سرد می کنند.

سپس قطعات ریخته شده را در کوره های مخصوصی به مدت چند روز حرارت می دهند تا ویژگی هایی همچون افزایش استحکام کششی، افزایش قابلیت کوره کاری و انعطا ف پذیری و کاهش شکنندگی در آن ایجاد شود. چدن های چکش خوار از قابلیت براده برداری خوبی برخوردارند و می توان آن ها را بهسازی و لحیم کاری کرد.چدن چکش خوار، به چدن تمپرگوس و مالیبل نیز معروف است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>