اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت عمرانی

چندین قرارداد و هر قرارداد شامل بخش های کاری متعددی باشد. ساختار شکست کار، کاربران را قادر می سازد که به احجام کار از کوچک ترین بخش های کار اجرایی تا سطح کلان پروژه دست یابند. به عنوان مثال با استفاده از این ساختار، حجم بتن 250 در یک ستون در طبقه همکف تا مقدار کل آن در یک طرح عمرانی و در نتیجه مبالغ مالی آن قابل دست یابی است.

ساختار شکست کار، ابزاری است که به وسیله مدیر پروژه بکار برده می شود تا پروژه را تعریف کرده، با انسجام دادن به آن باعث شود پروژه در زمان مقرر و با فعالیت های محول شده برای هر کدام از تشکیلات مرتبط به پایان برسد. اولین قدم مهم در فرآیند برنامه ریزی، تهیه ساختار شکست کار (WBS) است.

ساختار شکست در قراردادهای عمرانی

WBS فرآیندهای دیگر مدیریت که به داده های ساخت یافته نیاز دارند را نیز مورد توجه قرار می دهد (مانند زمانبندی، مدیریت پیکربندی، سرمایه گذاری و پارامترهای عملکرد فنی پروژه). به عبارت دیگر WBS با ایجاد یک دید مشترک برای ارکان پروژه، عنصر بسیار مهمی در مدیریت پروژه خواهد بود.

تکمیل موفقیت آمیز قراردادها و یا امور شرکتی، هر دو به یک برنامه که تمام امور لازم را مشخص نموده، مسؤولیت انجام آن را به یک تشکیلات محول، و برنامه زمانبندی و بودجه های کار را تعیین کند، نیاز دارند. ساختار شکست کار، فرایندی جهت تعریف محصولات میانی و نهایی یک پروژه و ارتباط میان آنها است. عموماً، WBS به صورت یک نمودار درختی (شبیه چارت سازمانی) نشان داده می شود.

در این نمودار فعالیت های کلی، به سطوح جز ئی زیادتری تقسیم می شوند تا به راحتی مورد استفاده و تجزیه تحلیل قرار گیرند. WBS باید بر مبنای موارد ملموس و قابل دستیابی تنظیم شود. تهیه یک ساختار شکست کار، آسان نیست. WBS ابزاری است که اطلاعات جزئی برای هر کدام از سطوح مدیریتی ارائه می کند. اگر تعداد سطوح آن کافی نباشد، یکپارچه سازی فعالیت ها مشکل خواهد بود. اگر تعداد سطوح از حد مورد نیاز تجاوز کند، زمان بی حاصلی صرف بعضی پروژه ها یا فعالیت های کم اهمیت خواهد شد.

تعریف ساختار شکست کار یکی از بهترین تعاریفی که تاکنون برای WBS ارائه شده است، مربوط به سال 1976 است. در آن زمان WBS، با نام ساختار شکست پروژه PBS شناخته می شد. شاید این اصطلاح گویاتر باشد؛ اما به هر حال، با گذشت زمان WBS بین اذهان جا افتاده است.

PBS یک شبیه سازی (تمثال) از پروژه است که در آن پروژه با شکست مرحله به مرحله به سمت جزییات مورد نیاز، جهت برنامه ریزی و کنترل پیش می رود. این تمثال باید تمام اقلام قابل تحویل نهایی و تمام فعالیت های عملکردی مهم که باید انجام شوند را شامل شود.ساختار شکست کار نوعی دسته بندی عناصر تشکیل دهنده پروژه با محوریت نتایج آن است. همچنین این ساختار معرف و سازمان دهنده محدوده کار به صورت جامع و مانع است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>