اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت عمرانی

از جمله مهم ترین مباحث و چالش هایی که روند اجرای پروژه ها را تهدید می کند وقوع ادعا در پیمان است. با شناسایی منابع بالقوه بروز دعاوی می توان دانش صحیحی نسبت به ریسک وقوع آنها پیدا نمود و همین امر موجب افزایش توانایی مدیران پروژه در پیشگیری از بروز دعاوی می شود.

در سال های اخیر افزایش طرح های عمرانی باعث شده که سیاست گذاری هایی در خصوص نحوه انعقاد قرارداد ها و اجرای مناسب پیمان ها انجام گیرد. از آنجایی که اعتبار این پروژه ها از محل منابع دولتی تامین می شود، شرایط حاکم بر این پروژه ها تابع قوانین و دستورالعمل هایی با مرجعیت معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری است.

انعقاد قرارداد به صورت سرجمع یکی از قرادادهای جدید است که در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این پژوهش پس از بیان انواع ادعاهای رایج در قراردادها، به بررسی موارد ادعایی قراردادهای سرجمع و ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری و مدیریت بهتر آنها پرداخته می شود.

پروژه ها و قرارداد های اجرایی معمولاً در حین اجرا و انجام عملیات، به دلایل مختلفی با ادعای یکی از طرفین قرارداد نسبت به دیگری مواجه می شوند. که در نهایت ممکن است به تعطیلی پروژه، تاخیر در تکمیل آن و یا انجام پروژه با هزینه ای گزاف بیانجامد. از این رو تهیه و تدوین قراردادی با توجه به شرایط زمانی و اقتصادی کشور و در نظر گرفتن حق و حقوق طرفین قرارداد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مطالعات و تحقیقات گسترده ای بر روی جنبه های مختلف مدیریت دعاوی، شیوه مدیران در ارزیابی و سنجش اثربخشی فرایند ادعا و چگونگی پاسخگویی به آن انجام شده است. اساسا بکارگیری کلمه ادعا نوعی واکنش احساسی را به دنبال دارد که در بیشتر مواقع با مفاهیم اتهام و تلافی همراه است. این مفهوم هم چنین با نتایجی از قبیل درهم شکستن روابط، تضاد دیدگاه ها و نیاز به حکمیت یا تعقیب قضایی همراه است که مجموع این موارد به بروز تاخیر در انجام کار و پرداخت هزینه های گزاف می انجامد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>