اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

برای احداث سازه های خاص دریایی مانند اسکله های شمع و عرشه، سکوها و… لازم است از شمع کوب های مناسب استفاده شود. در انتخاب شمع کوب مناسب، پارامترها و مسائل خاص فنی و اجرایی د خیل است که انتخاب فوق را پیچیده، دشوار و تا حدی نامتناسب می سازد.

به آن دسته از پی ها که نسبت عمق آنها به کوچک ترین بعد افقیشان از عدد 6 تجاوز نماید، اصطلاحاً پی عمیق گفته می شود. انواع پی های شمعی، دیوارک ها و دیوارک های جدا کننده از جمله پی های عمیق هستند. پی های عمیق یکی از متداول ترین پی ها برای انتقال بارها در احداث سازه های دریایی (اسکله ها، سکوها) پل ها و ساختمان های خاص هستند. جهت کوبش شمع از تجهیزات مختلف شمع کوبی استفاده می شود.

شمع کوبی بخاری

این شمع کوبی مشابه سیستم سیلندر و پیستون است که در حالت شمع کوبی تک ضربه ای، چکش تحت فشار بخار ورودی بالا رفته، و سپس تحت اثر ثقل خود سقوط می کند. با اعمال ضربه به سر شمع سبب فرور رفتن شمع در زمین می شود. در شمع کوبی دو ضربه ای بعد از صعود چکش فشار بخار تحتانی، تحت اثر وزن خود چکش به علاوه فشار بخار، سندان چکش با انرژی بیشتر و تعداد ضربات بالاتر سقوط می نماید.

شمع کوبی دیزل

در شمع کوبی دیزلی، سقوط چکش باعث فشردگی هوا در داخل سیلندر می شود. با پاشیدن سوخت، انفجار رخ داده و چکش بعد از اعمال ضربه به شمع به سمت بالا رانده می شود.

شمع کوب های هیدرولیکی

در شمع کوب های هیدورلیکی آثار صوتی و ارتعاشی کمتر از چکش های دیزلی بوده چکش شمع کوبی با فشار هیدرولیکی مایع، صعود نموده و تحت اثر وزن خود سقوط نموده و بار خود را به شمع منتقل می نماید. و برخی مدل های متداول از این شمع کوبی دارای وزن چکش 3 تا 7 تن بوده و به طور متوسط 40 ضربه در دقیقه بر شمع وارد می نماید.

عملکرد نفوذ شمع تحت اثر ضربه

با وارد آمدن ضربه چکش به شمع موج فشاری از بالای شمع به سمت پایین با سرعت تقریبی معادل 400 متر بر ثانیه در شمع های بتنی پیش ساخته شروع به حرکت می کند. در طول مدتی که موجب به سمت پایین جرکت می کند تنش به تدریج توسط مصالح شمع و خاک مستهلک می شود. در پای شمع، موج فشاری منعکس می شود و به سمت بالا به شکل یک موج کششی منعکس شده که البته به تدریج از شدت آن کاسته می شود. این موج فشاری و کششی همدیگر را خنثی می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>