اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شمع بتنی


حداقل ضخامت دیواره شمع های فلزی

نسبت قطر شمع به ضخامت آن، طول کل شمع باید به اندازه کافی کوچک باشد تا از کمانش موضعی تحت اثر تن شهای بالاتر از مقاومت نهایی شمع جلوگیری شود. پیش تنیدگی شمع باید به مقداری باشد که تنش های حاصل از شرایط بلند نمودن، حمل و استقرار را پاسخگو باشد و البته تنش های وارده طی شرایط فوق معادل 0/75 ٪ کل پیش تنیدگی اعمال شده به شمع پس از 2 ماه باشد.

به طور کلی استفاده از شمع های بتنی پیش تنیده با مقاومت حدود 50 تا 60 مگاپاسکال توصیه می شود. تحت اثر ضربه تا حدود 40 مگاپاسکال تنش فشاری اعمال می شود ولی در خصوص تنش کششی به واسطه پیش تنیدگی مشکلی وجود ندارد. در صورت استفاده از شمع های با پیش تنیدگی بالا، امکان استفاده از شمع های لاغرتر و سبکتر وجود دارد.

معیار مقاومت شمع های فلزی

سطح مقطع عرضی فولاد باید از یک طرف مقاومت کافی در برابر ضربه چکش در زمان کوبش دارا باشد و از طرف دیگر از ضریب اطمینان کافی در برابر بارهای وارده به شمع در زمان بهره برداری نیز برخوردار باشد.

اثر نسبت وزن شمع کوب به وزن شمع

زمانی که نسبت وزن شمع کوب به وزن المان کوبش و سر شمع افزایش یابد عملیات اجرایی از کیفیت بالاتری برخوردار است. در خصوص شمع کوب های سقوطی و شمع کوب های سقوط آزاد، شمع کوب هیدرولیک، شمع کوب های بخار تک مرحله ای، نسبت وزن شمع کوب به وزن شمع کوب به وزن المان های کوبش به انضمام سر شمع به میزان 1/1 مناسب است. که نسبت 1/4 برای شمع کوب های با ضربات سریع ارجحیت دارد.

مشخصات ژئوتکنیک و روابط دینامیکی

شمع کوب های با سرعت ضربه بالا تمایل به خرابی شمع ندارند و به طور خاص یک انتخاب مناسب برای کوبش در خاک های غیر چسبنده (دانه ای) هستند. چکش های شمع کوبی با سرعت ضربه پایین معمولاً جهت خاک های چسبنده مورد استفاده هستند. کوبش در داخل سنگ با چکش های سنگین و در نتیجه با ارتفاع سقوط پایین تر با کیفیت بهتری انجام می پذیرد.

زمانیکه از چکش های هیدرولیک استفاده شود و انرژی شمع کوب به طور مناسب و کنترل شده به میزان لازم به کار گرفته شود از کارایی مشابه ای برخوردار است. شمع کوب های ویبره جهت کوبش شمع ها در جهت حفظ کیفیت شمع ارجحیت دارد.

از روش ویبره جهت فرو بردن شمع ها یا سپرها در خاک های ماسه (دانه ای) با تراکم متوسط و پایین استفاده می شود. این روش خصوصاً برای شمع های فلزی (کوبش با بیرون کشیدن) در خاک های دانه ای یا ریزدانه غیر متراکم به کار گرفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>